În ultimele două luni, din cauza pandemiei de coronavirus, Administraţia Domeniului Public a fost nevoită să suspende activitatea cu publicul la câteva dintre subunităţi, mai exact la Aquaparkul Nymphaea, Grădina Zoologică, Ştrandul Ioşia şi Piaţa 100, precum şi să reducă activitatea pieţelor. 

Veniturile societăţii au scăzut mult în această perioadă, dar chiar şi aşa activitatea a continuat cu pregătiri intense pentru momentul redeschiderii. 

La Aquapark şi Ştrandul Ioşia, au fost executate lucrări de igienizare, dezinfecţie, mentenanţă a bazinelor, întreţinere a spaţiilor verzi, curăţenie generală, precum şi alte investiţii sau proiecte menite să crească calitatea serviciilor oferite. 

La Piaţa 100, a fost finalizată procedura de implementare a sistemului de supraveghere video, de extindere a sistemului de iluminat, au fost renumerotate locurile. Tot aici, la capitolul investiţii, pot fi amintite acoperirea unui canal ANIF, extinderea spaţiului de parcare cu 100 de locuri, precum şi asfaltarea zonei de bazar dinspre Aeroport.

De asemenea, la Cimitirul Municipal şi Grădina Zoologică au fost plantaţi peste 1.000 de arbori. 

Mai mult, în toată această perioadă, societatea şi-a onorat şi obligaţiile financiare faţă de bugetul local şi bugetul de stat. Pentru spaţiile concesionate, ADP plăteşte impozit lunar, chiar dacă în această perioadă nu desfăşoară activităţi comerciale în toate. Pe lângă impozit, pentru folosirea spaţiilor şi terenurilor concesionate, societatea plăteşte o redevenţă (chirie) lunară. Pe perioada pandemiei, societatea este scutită de plata redevenţei pentru punctele de lucru cu activitate suspendată. 

"În luna martie 2020, veniturile societăţii au scăzut, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 43%, iar în luna aprilie, cu 67%. Chiar şi în aceste condiţii, societatea a achitat toate impozitele, taxele şi contribuţiile către bugetul local şi bugetul de stat, în termenele stabilite de legislaţia în vigoare, fără a apela la amânări şi eşalonări la plată. Suntem conştienţi şi acceptăm obligaţiile financiare pe care le avem pentru a nu pune piedici derulării programului de investiţii al Primăriei Oradea. Ţinând seama că societatea se autofinanţează, suntem pregătiţi să ne reluăm activitatea la capacitatea normală, ceea ce sperăm să se întâmple curând", precizează directorul general al Administraţiei Domeniului Public, Liviu Andrica.

Loredana Buz
Consilier relaţii publice ADP Oradea