Poate pentru unii a devenit deja  un clişeu, dar de câte ori nu aţi auzit vorbindu-se, în cercurile business, că succesul se bazează pe "cloud"? Asta înseamnă că, practic, toată informaţia ta e stocată undeva "în nori" şi că ai acces la ea oriunde şi oricând. Îţi trebuie doar conexiune de internet, un nume de utilizator şi o parolă, şi îţi poţi conduce afacerea chiar de la piscină!

Cel mai nou centru de date din Oradea, Dava Data Center, al companiei Dava Solutions, îţi pune la dispoziţie sisteme de stocare ultrasigure, adaptate vremurilor, achiziţionate printr-un proiect european în valoare de peste 250.000 euro. Aici, doritorii pot găsi inclusiv soluţii de arhivare online inteligente, la preţuri decente...

The easy way

La început noţiunea de "cloud" n-a fost pe deplin îmbrăţişată în România. Pe zi ce trece, însă, tot mai mulţi sunt cei care pricep că-şi pot dezvolta afacerile la costuri mici, fără să îşi cumpere "fizic" aparatura necesară, fără să o ţină în birouri, şi fără să aibă nevoie pentru asta de o armată de specialişti. Anticipând nevoile pieţei, omul de afaceri orădean Sorin David, IT-ist de formaţie, a înfiinţat un centru de date performant, care asigură toate serviciile de care are nevoie un business înfloritor: de la găzduire web, backup, servere de e-mail şi soluţii de arhivare inteligentă "in cloud" până la dezvoltarea de site-uri, aplicaţii şi sisteme de management al activităţii, mentenanţă sau depanare.

"Prin cloud hosting, în primul rând faci economie. În loc să investeşti sume consistente în hard disk-uri şi licenţe, îţi închiriezi un server şi gestionezi toată afacerea online", explică proprietarul Dava Solutions.

Ce înseamnă soluţiile Dava? În primul rând, accesul foarte uşor la datele pe care, în plus, le stochezi în deplină siguranţă! Ai nevoie doar de o conexiune la internet şi le poţi vedea din orice loc al lumii te-ai afla, de pe orice dispozitiv, fără să-ţi faci griji pentru securitatea conţinutului.

Preţurile sunt pentru buzunarul fiecăruia. Dacă ai o afacere mai mică şi doreşti să găzduieşti, de exemplu, un site de prezentare, poţi alege între pachetele de stocare web pornind de la 1,99 euro pe lună pentru un spaţiu de 2 giga. Bineînţeles, în funcţie de traficul înregistrat pe site, soluţia se poate ajusta, cu capacităţi tehnice mult mai performante...

Fii "updatat"!

Cu o echipă bine instruită şi dinamică, Dava Solutions are cheia pentru orice ţine de dezvoltare web şi IT. Dacă ceva "nu merge" sau ai, pur şi simplu, nelămuriri, îţi stau la dispoziţie specialişti care asigură asistenţă completă non-stop.

Pe lângă faptul că, dacă vrei, centrul îţi poate mări oricând capacitatea de stocare, nici nu trebuie să îţi faci griji legate de licenţe, întrucât echipamentele şi softurile Dava respectă toate reglementările şi standardele impuse în acest domeniu.

Deloc de neglijat este că nu mai rişti să pierzi informaţiile pe care le-ai stocat, pentru simplul motiv că nu mai eşti "la mâna" unui hard disk. Backup-ul asigurat de Dava este cu adevărat eficient, astfel că echipa are posibilitatea să repare dezastrul în parametri optimi de timp.

Totul e online

Una dintre cele mai importante componente ale ofertei companiei este dezvoltarea de soluţii web. Chiar dacă eşti la început şi nici măcar nu ai rezervat un nume de site, specialiştii Dava Solutions te pot ajuta de la zero, atât la capitolul găzduire, cât şi la implementarea soluţiilor web, de la rezervarea domeniului şi configurare, până la realizarea platformelor de lucru, închirierea lor, stocare şi backup pentru tot ce înseamnă date. Realizarea paginii web, un sistem de management al conţinutului (CMS) prietenos şi cu design adaptat nevoilor tale - sunt alte servicii pe care te poţi baza, fie că e vorba de un site de prezentare ori de un site pentru cumpărături online (e-commerce).

E important de ştiut că într-o piaţă sufocată de asemenea servicii, platformele dezvoltate de Dava sunt personalizate, pentru a le face consumatorilor navigarea mai facilă. Cu ajutorul lor, îţi poţi optimiza vânzările şi fideliza cumpărătorii, în baza unor statistici oferite în timp real. Un detaliu deloc de neglijat este că aplicaţiile Dava pot avea design responsive, fiind adaptabile pentru accesul de pe orice dispozitiv (desktop, tabletă sau smartphone) ori browser, rezolvând astfel neplăcutele incompatibilităţi între sistemele de operare.

"Urmăritorul"

Prin Dava Solutions se pot închiria inclusiv aplicaţii performante de tip CRM (Customer Relationship Management), care asigură o gestionare facilă a conţinutului şi o comunicare eficientă între cei implicaţi în afacerea ta, ori ERP (Enterprise Resource Planning), cu ajutorul căreia, de pildă, poţi gestiona inclusiv facturile emise.

Soluţia e ideală, de exemplu, în cazul unei fabrici care lucrează cu sute de furnizori şi distribuitori, cu toţii gestionaţi de zeci de angajaţi de la mai multe departamente. Ca manager, cu un program "deştept", poţi vedea oricând ce se întâmplă pe fluxul tehnologic. "Dacă se blochează ceva la producţie, cu un simplu click şi în timp real, managerul poate verifica exact stocul, facturile achitate ori neachitate şi poate depista rapid unde e blocajul", explică Sorin David.

"Avantajele închirierii de aplicaţii sunt în primul rând financiare: în loc să achiziţionezi programul, îl foloseşti în regim de chirie, fără să trebuiască să cumperi aplicaţii şi să mai cheltuieşti şi pentru actualizarea lor", afirmă omul de afaceri.

Mega-biblioteca

Dava Data Center oferă, de asemenea, şi servicii de arhivare electronică. Toate firmele sunt puse în situaţia de a trebui să păstreze metri întregi de arhivă pe hârtie. Ei bine, adio bibliorafturi grele şi prăfuite: viitorul e online!

Utilizând soluţiile companiei, cu preţuri pornind de la 49 euro pe lună, poţi afla la o simplă căutare absolut toate datele ce ţin de un client, de la momentul transmiterii ofertei până la încheierea contractului şi emiterea facturilor. "Practic, toate documentele sunt scanate şi indexate, reducând astfel timpii de căutare la câteva secunde. Cu ajutorul programului de arhivare electronică se pot găsi uşor chiar şi textele scrise de mână, care sunt recunoscute automat, oferind la căutare inclusiv rezultate din cadrul textului", explică David.

Programul se accesează pe baza unui user şi a unei parole. Confidenţialitatea datelor este garantată, la fel ca în cazul tranzacţiilor bancare online, arhiva e disponibilă oricând şi este păstrată în siguranţă, având în vedere că se lucrează pe copii, variantele originale fiind ţinute separat. Aşa pot fi urmărite inclusiv fluxurile de lucru, care te ajută să îţi controlezi eficient afacerea.

Specialiştii preconizează că în viitorul nu foarte îndepărtat inclusiv schimbul de documente cu instituţiile statului va fi electronic, aşa că firma orădeană face deja demersuri pentru a deveni arhivar licenţiat. "Astfel, vom avea dreptul legal de a arhiva documentele care trebuie păstrate un anumit număr de ani", afirmă David.

Cu aşa servicii, de ce ai pierde şansa de a fi cu adevărat "updatat" la zi?


SUPER DAVA
De la IT la publicitate

Dava Solutions pune la dispoziţia clienţilor o varietate de servicii. Pe lângă soluţiile de hosting, compania oferă şi consultanţă pentru alegerea soluţiei IT potrivite afacerii tale, inclusiv obţinerea de finanţări, dar şi audit.

Angajaţii Dava asigură mentenanţă şi depanare atât pentru servere, calculatoare, imprimante şi copiatoare, cât şi pentru diverse sisteme de securitate. Implementarea de aplicaţii Microsoft (SQL, Exchange, SharePoint, Lync, Office 365, Azure), cablarea structurată (reţele date-voce) şi execuţia şi certificarea sistemelor de securitate sunt alte servicii puse la dispoziţie.

Cum reclama este sufletul afacerii, compania se ocupă şi de comunicarea online, fie că e vorba despre marketing prin e-mail, campanii pe reţelele de socializare ori publicitate pe Google şi chiar SEO.

Detalii despre serviciile detaliate şi preţuri puteţi afla accesând www.davasolutions.ro.