Ambasadorul statului Israel în România, David Saranga, a fost prezent marți la Universitatea din Oradea, unde a susținut un curs de comunicare politică în fața studenților și profesorilor.

Saranga le-a vorbit celor prezenți despre cum cunoașterea a făcut din Israel una dintre cele mai puternice economii ale lumii. Diplomat de carieră, a fost primul om politic din lume care a avut ideea de a se folosi de rețelele sociale pentru a pătrunde în mediile care, tradițional, sunt refractare față de mesajele puterii.

Absolvent al Universității Ebraice din Ierusalim, David Saranga a fost principalul comunicator al Ambasadei Israelului din Statele Unite ale Americii și, după cum el însuși s-a exprimat, flatat să fie solicitat de către Departamentul de Stat al SUA pentru consultanță în domeniul comunicării politice pe rețelele sociale.

Fost consilier în chestiuni de afaceri externe al președintelui Israelului, purtător de cuvânt al ministerului de profil de la Ierusalim, David Saranga a ocupat, funcții importante în reprezentanțele diplomatice ale țării sale de la Bruxelles și București.

„Locomotiva economiei noastre”

Potrivit unui comunicat al Universității, ambasadorul statului Israel la București a dezvăluit ce anume a făcut din țara sa una din cele mai puternice economii ale lumii. Azi primele zece cele mai importante companii din lume au reprezentanțe în Israel.

„Aceasta este locomotiva economiei țării noastre. Cunoașterea face ca economia Israelului să fie printre cele mai performante pe plan mondial”, a spus David Saranga.

Apoi, mutând discuția spre contextul geopolitic, ambasadorul a explicat că sunt tot mai multe state arabe, vechi inamici ai Israelului, care înțeleg că pentru oameni e mai bine să fie pace. „Oamenii vor să reușească în viață. Oamenii caută parteneriate de succes. Eu sunt optimist că tot mai multe țări se vor alătura acestui cerc al păcii”.

Fața umană a Israelului

Intitulată „Digital and traditional diplomacy”, conferința ambasadorului a fost un eveniment interactiv. Saranga și-a întrebat audiența la ce se gândește prima dată, atunci când aude despre Israel. „Holocaust, religie, luptă, bunăstare, reguli” au fost doar câteva dintre răspunsurile venite din sală.

Oficialul a explicat apoi că asta a făcut și el, atunci când și-a propus pentru prima dată să schimbe percepția țării sale în lume: a încercat să afle cum e percepută țara lui. Două au fost cuvintele care s-au impus: religie și militarism. „Miza noastră a fost ca, în 15-20 de ani să adăugăm noi dimensiuni felului în care este perceput Israelul în lume”, a afirmat David Saranga. „Am căutat să oferim lumii fața umană a Israelului. Întrebarea era ce vor oamenii să știe, ca să le pese de Israel. E o diferență între a-ți păsa și a fi interesat. Vreau ca oamenilor să le pese de Israel. Pentru asta vreau să le arăt fața umană a Israelului. «Suntem ca voi!» e un mesaj important, pentru că oamenii se conectează la cei care sunt ca și ei”, a mărturisit ambasadorul.

„Start-up-ul Europei”

Vorbind despre vasta sa experiență de comunicator, David Saranga a spus că avantajul comunicării prin intermediul rețelelor sociale este acela de a putea pătrunde și acolo unde presa nu este liberă să spună adevărul sau de a ajunge la un public care nu este interesat de politică. Ambasadorul israelian a dezvăluit că toți colegii săi din diplomație sunt „pregătiți” să fie activi pe cel puțin două rețele sociale și că fiecare reprezentanță oficială a țării sale are conturi active pe toate platformele sociale.

„De ce am venit, într-o zi ploioasă, tocmai la Oradea?”, a întrebat retoric acesta. „Deoarece tânăra generație e importantă pentru noi. Vă place sau nu, voi sunteți viitorii lideri”. Oarecum paradoxal, raportat la întregul său discurs, ambasadorul israelian a declarat că „social-media nu va face țara mea relevantă pentru oameni”. De aceea a înțeles că e dator să facă mai mult decât să fie prezent pe rețelele de comunicare. „Tot ce facem are implicare socială. Pentru că vrem să fim relevanți pentru oameni, aceste proiecte, în care Ambasada Israelului e implicată, au un mesaj”, a afirmat domnul David Saranga.

Ca răspuns la una din întrebările primite din sală, a mai afirmat: „Multe companii din Israel vin aici pentru creierele voastre. Delegația cu care eu am venit la Oradea vrea să împărtășească cunoaștere cu voi, pentru ca voi să creșteți mai repede. România poate deveni start-up-ul Europei”.

Spre o universitate antreprenorială

Înaintea de întâlnirea dintre ambasador și mediul academic orădean care a avut loc la Biblioteca Universității din Oradea, delegația statului Israel - din care au făcut parte ambasadorul David Saranga, doamna Roni Shoshana Bar-Shalev, domnul Amir Sagron, domnul Offer Sachs însoțită de domnul Mihai Jurca, City Manager Oradea - s-a întâlnit cu reprezentanți ai conducerii Universității din Oradea.

„Dezbaterile au fost interesante, reprezentanții ambelor părți manifestându-și bucuria de a colabora. Tema principală pe care au abordat-o a fost crearea unei universități antreprenoriale la Oradea, profesioniștii de la Universitatea din Tel-Aviv asigurându-i pe orădeni de tot sprijinul lor”, a transmis Universitatea.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!