Aproximativ 40 de angajaţi ai societăţii Oradea Transport Local, subordonată Primăriei, au ieşit miercuri, de la ora 11, la protest în faţa sediului OTL. Cam anemici şi cu extrem de puţine scandări, nemulţumiţii au stat pur şi simplu la poveşti cu câteva pancarte în mână, pe care au scris: "Mai întâi de toate vrem legalitate. Lege şi pentru ei, nu numai pentru noi" şi "Funcţionăm după prevederi legale sau după bunul plac al autorităţilor locale?".

Potrivit liderului Sindicatului Transloc, Virgil Mînzu, OTL nu ar fi respectat prevederile Contractului Colectiv de Muncă şi, ca atare, nu a indexat, în luna iunie, veniturile angajaţilor cu rata inflaţiei. De asemenea, potrivit aceluiaşi act semnat de ambele părţi, cei circa 600 de angajaţi ar fi trebuit să-şi negocieze salarii cu între 2 şi 10% mai mari în luna octombrie, lucru care nu s-a întâmplat.

Măririle de salariu, susţine Virgil Mînzu, nu au fost prevăzute în Bugetul de venituri şi cheltuieli al societăţii de transport. "Conducerea ne-a spus că nu sunt fonduri pentru aceste măriri, dar noi am sesizat şi Primăria şi Prefectura încă din luna februarie că, legal, acestea trebuie prevăzute şi respectate", a declarat Mînzu.

Pe deasupra, protestatarii acuză şi un "managment defectuos" al OTL. "În condiţiile acestea de criză, conducerea a investit într-un sistem e-ticketing costisitor şi de care se plâng mulţi", a spus unul dintre angajaţii prezenţi la protest.

De asemenea, sindicaliştii din OTL susţin că Primăria Oradea subfinanţează sistemul de transport local faţă de serviciile şi traseele care i se impun. "Legea 92 din 2007 stipulează că operatorul de transport trebuie să-şi recupereze diferenţele de tarife de la municipalitate, lucru care în Oradea nu se întâmplă", a mai afirmat Virgil Mînzu.

Protestul de miercuri a fost programat să dureze între orele 11 şi 16.30. Joi, de la ora 15.30, însă, OTL-iştii şi-au propus să facă un marş de protest, din faţa sediului şi până în Piaţa Unirii, pentru a "sensibiliza" autorităţile locale în privinţa situaţiei lor. Organizatorii speră că angajaţii se vor aduna în număr mai mare şi vor fi mai vocali.

Nemulţumiţii participă la proteste când nu sunt la serviciu, transportul public nefiind afectat de aceste acţiuni.