În campania electorală care nu demult s-a încheiat, UDMR-iştii au marşat pe mobilizarea electoratului maghiar prin tactica fricii. Un exemplu elocvent este cel al lui Bántó Norbert, devenit în mandatul lui Pásztor Sándor preşedinte al Agenţiei de Management al Destinaţiei (AMD) Bihor, cea care promovează zonele turistice.

Cu o zi înainte de alegeri, omul a postat - în limba maghiară - un mesaj apocaliptic pe Facebook, unde, de altfel, a distribuit şi mesajele de campanie ale UDMR. Legându-se de lansarea aplicaţiei Discover Bihor, Bántó le-a spus urmăritorilor că munca AMD va putea continua doar dacă oamenii vor da putere UDMR-ului (fără să-l menţioneze textual) în Consiliul Judeţean.

În schimb, dacă nu va fi aşa, a avertizat Bántó, "este posibil să ne luăm la revedere de la publicaţiile noastre în limba maghiară, pagina web, aplicaţii, promovarea turistică a Văii Ierului, Văii Barcăului şi de la susţinerea evenimentelor ce privesc maghiarimea".

"Decizia e în mâinile voastre", a încheiat el.

Adică un fel de: votaţi cu noi, că altfel românii (a se citi Bolojan) ne căsăpesc turismul, dar şi limba! Cum UDMR a primit mai puţine voturi decât în urmă cu 4 ani, se pare, totuşi, că strategia n-a prea prins...