Aplicaţia Oradea City Report, lansată pe 7 noiembrie de Primăria Oradea, a fost descărcată de aproape 1.000 de ori, au anunţat joi reprezentanţii municipalităţii.

"Orădenii au primit cu entuziasm acest instrument urban modern, dovadă fiind numeroasele mesaje postate în magazinul de aplicaţii Google Play Store şi pe reţelele de socializare, dar mai ales numărul de sesizări transmise către Primăria Oradea şi dispeceratele operatorilor de servicii publice locale", se arată în comunicatul trimis de biroul de presă al Primăriei.

Din 7 noiembrie, orădenii au trimis 238 de sesizări către dispeceratele operatorilor de servicii publice şi departamentele municipalităţii. Dintre acestea, au fost rezolvate 155 de sesizări, 38 au fost respinse, 41 sunt în lucru, iar patru dintre ele au statusul "înregistrată", adică urmează să fie date în lucru.

Personalul angrenat în rezolvarea petiţiilor primite face eforturi susţinute pentru rezolvarea fiecărei sesizări în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării. Sesizările transmise au vizat probleme diverse, structurate pe categorii astfel: Drumuri, iluminat, spaţii verzi 96; Ordine şi Domeniul Public 52; Reţele de apă & Canalizare 28; Salubritate 22; Altele 18; Reţele de apă caldă 13; Transport public 9.

Oradea City Report este o aplicaţie pentru telefonul mobil sau tabletă cu sistem de operare Android, care permite cetăţenilor cu spirit civic să transmită diverse sesizări şi incidente către Primăria Oradea şi operatorii serviciilor publice locale (Compania de Apă Oradea, Oradea Transport Local, Termoficare Oradea, Poliţia Locală Oradea, RER Ecologic Service).