Guvernul României a adoptat, joi, o hotărâre prin care Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune este recunoscută drept o entitate "de utilitate publică". APTOR a făcut demersurile pentru a obţine acest statut după ce a primit în administrare Cetatea, un bun al oraşului.

Deşi este înfiinţată şi funcţionează în subordinea Consiliului Local Oradea, APTOR a avut până acum un statut de ONG cu finanţare public-privată, dat fiind că încasează nişte contribuţii din partea operatorilor privaţi din turism de la nivel local.

"Se recunoaşte Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune, persoană juridică română de drept privat, fără scop lucrativ, cu sediul în Oradea, Str. Unirii nr.1, judeţul Bihor, înscrisă sub nr. 134/A/29.12.2014 în Registrul special al asociaţiilor şi fundaţiilor prin încheierea nr. 260/A/2014 pronunţată de Judecătoria Oradea în dosar nr. 24300/271/2014, ca fiind de utilitate publică", se arată în hotărârea de Guvern semnată de prim-ministrul Nicolae Ciucă.

Potrivit legii, prin activitate de utilitate publică se înţelege "orice activitate care se desfăşoară în domenii de interes public general sau al unor colectivităţi".

APTOR a făcut demersurile acestea pentru a putea administra în continuare Cetatea Oradea, un bun al oraşului. "În legislaţie se spune că unul dintre elementele necesare când administrezi un bun public este şi acesta, statutul de utilitate publică (n.r. - al asociaţiei care-l administrează)", a precizat, vineri, răspunzând unei întrebări a BIHOREANULUI, directorul general APTOR Alina Toie.

În o conferinţă de presă organizată pentru o altă temă, şi anume promovarea Conferinţelor Dilema Veche la Oradea, atât Toie, cât şi directorul executiv al APTOR, Alexandru Chira, au spus că demersul a fost unul firesc, întrucât faptic asociaţia era deja una de utilitate publică, organizând în principal evenimente pentru orădeni şi promovând oraşul pentru atragerea de turişti.

Potrivit legii, asociaţiile cu acest statut au, printre altele, obligaţia de a publica în termen de trei luni de la încheierea unui an calendaristic "rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale în Monitorul Oficial al României, precum şi în Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial". De asemenea, APTOR va fi auditată în fiecare an.

În conferinţa de vineri, în legătură cu transparenţa, şefii APTOR au precizat că pe site-ul oficial visitoradea.com se publică într-o secţiune specială, toate plăţile realizate de asociaţie (începând din luna martie 2022), dar şi deciziile asociaţilor, bilanţurile contabile, rapoartele de activitate. În ceea ce priveşte achiziţiile, acestea se fac prin sistemul public de achiziţii.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!