Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor a verificat recent operatorii economici care au servicii de curierat. Din cinci firme verificate, tot atâtea au fost şi amendate, cu suma totală de 15.000 de lei.

Comisarii au constatat abateri precum informarea incompletă a consumatorilor cu privire la caracteristicile esenţiale ale serviciilor care le prestează, lipsa informaţiilor privind dreptul şi modalitatera de a depune o reclamaţie şi impunerea unor clauze incorecte pentru consumatori (perceperea unei taxe suplimentare pentru a putea beneficia de despăgubire în caz de deteriorare, pierdere sau furt).

Specialiştii de la Protecţia Consumatorilor îi sfătuiesc pe bihoreni să împacheteze corect coletul, să menţioneze situaţiile speciale (colet fragil, cu produse perisabile, etc.), să verifice cu atenţie informaţiile privind costurile de expediţie, durata acesteia, modalitatea de depunere a unei reclamaţii, despăgubirile pe care puteţi primi în caz de deteriorare, pierdere sau furt.

De asemenea, solicitanţii trebuie să verifice toate informaţiile menţionate în documentele de expediţie (greutate, stare colet, menţiuni speciale, etc.), iar la primirea unui colet să verifice starea exterioară a acestuia, dar şi conţinutul şi să menţioneze într-un proces verbal eventualele deteriorări.

În fine, bihorenilor li se recomandă să păstreze documentele de expediţie pentru a putea depune o reclamaţie în cazul în care firma de curierat nu-şi respectă obligaţiile.