În urma unor investiţii cumulate de 5 milioane de euro şi a extinderii reţelei proprii de sucursale la nivel intern şi extern, ATP Exodus a realizat o cifră de afaceri de 71,3 milioane de euro pe 2012, un an marcat de contracţii drastice pe piaţa auto, arată un comunicat al cunoscutei companii băimărene.

Compania a reuşit astfel să menţină rezultatul din 2011, când obţinuse o creştere de 20% faţă de 2010. În contextul în care activitatea de bază a ATP Exodus vizează vânzarea de piese şi accesorii auto, divizia auto a grupului a vândut în 2012 aproximativ 500 de unităţi, iar pentru anul în curs şi-a stabilit o ţintă de 600 de unităţi.   

"Anul trecut obiectivul nostru a fost să ne menţinem cifrele la nivelul lui 2011, când am înregistrat o creştere importantă. Dacă am reuşit să evităm diminuarea vânzărilor în cel mai dificil an de la debutul crizei, atunci pentru 2013 ne-am propus să realizăm o cifră de afaceri de 82 de milioane de euro. Contrar tendinţei generale de reducere a cheltuielilor, am decis să nu sistăm programele noastre de investiţii, considerând că acestea sunt garantul evoluţiei unei companii pe termen lung. Ne concentrăm eforturile în direcţia atingerii targetului propus pentru 2013 şi avem convingerea că, după investiţiile de anul trecut, rezultatele nu se vor lăsa aşteptate", a declarat Mircea Cirţ, directorul general al ATP Exodus.

ATP Exodus a direcţionat cea mai importantă sumă, de 2,5 milioane de euro, din bugetul total de investiţii în deschiderea primului său centru auto din Oradea pentru mărcile Mercedez Benz şi Mazda.

O altă investiţie majoră, de 1,2 milioane de euro, a vizat Elka Trans Logistik, companie-membră a grupului, care deţine o flotă de 220 de maşini care pot fi externalizate către terţi pentru închirieri, transport de marfă, servicii de recuperare şi tractare etc. Încă un milion de euro a fost alocat pentru dezvoltarea reţelei de distribuţie a pieselor în Ungaria, Serbia şi Bulgaria.

Înfiinţat în 1995, grupul ATP Exodus este lider pe piaţa pieselor de schimb şi a accesoriilor pentru vehicule comerciale şi dealer al mărcilor Mercedes-Benz, MAN, Mazda, Opel, având o reţea de 32 de sucursale la nivel naţional şi alte zece în afara ţării, în Bulgaria, Serbia şi Ungaria, şi o echipă de 750 de angajaţi, cu sediul central la Baia Mare.