Instituţia Prefectului a anunţat, miercuri seara, că CNAIR a desemnat, în urma unor licitaţii, asocierile de firme care vor construi aproape 55 kilometri de autostrada între Suplacu de Barcău şi Biharia.

Români şi croaţi

"CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse in cadrul procedurii de proiectare şi executie pentru finalizarea Autostrazii Transilvania, secţiunea Suplacu de Barcău – Borş, mai exact a Loturilor 1 si 2, in lungime totală de 54.9 km”, a transmis Instituţia Prefectului Bihor.

Potrivit informării, subsecţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania va fi realizată de asocierea Construcţii SA din România, allături de Hidroelektra Mehanizacija D.D. din Croaţia. Valoarea contractului este de 361.901.913,71 lei fără TVA, echivalentul a 75,7 milioane euro fără TVA.

Tronsonul menţionat mai sus are o lungime de 26,35 kilometri. “De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la km. 24+525 şi vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje si viaducte”, se precizează în informarea Prefecturii. 

Durata de realizare a lucrărilor este de 24 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor. “Menţionăm că ofertantul declarat câştigător a ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani”, au mai precizat reprezentanţii Guvernului în teritoriu. 

Câştigat de Rus

Lotul al doilea, adică subsecţiunea Chiribiş – Biharia a Autostrăzii Transilvania, va fi construit de asocierea formată din Trameco SA, Vahostav (Slovacia), Drumuri Bihor, Drum Asflat şi East Water Drillings SRL. 

Valoarea contractului este de 326.515.056,68 lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro fără TVA. Tronsonul va avea o lungime de 28,55 km şi 18 poduri, pasaje şi viaducte. 

Durata de realizare a acestei autostrăzi este de 24 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor. Şi în acest caz, câştigătorii licitaţiei oferă o garanţie de 10 ani pentru lucrări.

Potrivit CNAIR, procedura de semnare a contractelor va putea fi declanșată după 10 zile, "dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestații".  

"Însă în situația în care vor fi înregistrate contestaţii împotriva rezultatului procedurilor, CNAIR SA va trebui să aștepte soluţionarea acestora și doar după aceea va putea iniția procedurile de semnare a contractelor", arată într-o informare a Companiei de Drumuri.

Merită precizat că şi secţiunea Biharia – Borş a Autostrăzii Transilvania este executată de aceeaşi asociere, condusă de Trameco SA, firmă patronată de omul de afaceri orădean Beniamin Rus.

Pe tronsonul din urmă lucrările au început, acestea fiind vizitate în teren de ministrul Răzvan Cuc la finalul lunii mai.


PE UNDE TRECE AUTOSTRADA...

Traseul Subsecțiunii 3C1 (Suplacu de Barcău - Chiribiş) începe în zona localității Marca (intersecția cu DC95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona campului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglas).

În continuare, traseul autostrăzii se îndreapta spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localitatile Dolea și Margine.

La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiș, intersectează DJ 191A (Chiribis-Tauteu), unde a fost prevazut un nod rutier pentru legatura cu municipiul Marghita.

În continuare, traseul se desfasoară într-o zona de câmpie, în zona Chiraleu și Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.

Traseul Subsecțiunii 3C2 (Chiribiş - Biharia) începe în zona localității Sînlazăr (intersecția cu DN19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei Șubsecțiuni. În continuare traseul se desfasoara într-o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș - Sălard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km.

Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se inscrie  în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Hăucești și intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E) la km 39+950.

La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectandu-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42.

De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) și continuă spre granița Romano-Ungară, intersectând DN 19 E, la km 55+100, drum național va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km