Compania CTPark Oradea Cargo Terminal, care vara trecută a câştigat licitaţia pentru construirea terminalului pentru mărfuri al aeroportului orădean, a început execuţia lucrărilor, a anunţat vineri Consiliul Judeţean Bihor, precizând că "în prima fază lucrările vizează realizarea căii de rulare care face legătura dintre platforma de staţionare a aeronavelor şi pista aeroportului".

Din cauza acestor lucrări, de altfel, traficul aerian de pe Aeroportul Oradea va fi închis timp de două săptămâni, în perioada 2-15 mai.

"Pasagerilor care au biletele de călătorie achiziţionate le sunt oferite, din partea operatorilor aerieni, opţiuni de rerutare", subliniază CJ Bihor, după ce a mai anunţat suspendarea zborurilor încă de la jumătatea lunii trecute.

"Săpăturile pentru fundaţiile căii de racordare la o distanţă mai mică de 50 de metri de pistă impun oprirea zborurilor. De la jumătatea lunii mai, după ce lucrările se vor îndepărta de pistă, zborurile vor fi reluate. Terminalul Cargo va fi o facilitate care va poziţiona Oradea, alături de infrastructura rutieră şi feroviară ce se va dezvolta în anii următori, ca un hub logistic important în vestul ţării", a transmis preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Terminalul Cargo va avea o capacitate de procesare simultană a 4 aeronave de categorie C, din familia Airbus 320 sau Boeing 737, precum şi, la nevoie, a aeronavelor de categorie superioară.

Proiectul se desfăşoară pe un teren cu o suprafaţă de 14,4 hectare primit de CJ Bihor în 2013 de la Ministerul Apărării Naţionale în mod expres pentru construirea Terminalului Cargo, în cazul nerealizării acestuia terenul, fost tancodrom, trebuind restituit Ministerului anul viitor.

Conform proiectului, terminalul va ocupa o suprafaţă totală de 67.776 mp, fiind compus din trei clădiri şi infrastructură aeroportuară în suprafaţă de 22.100 mp, care include o cale de rulare şi o platforma de acces, rulare şi parcare a aeronavelor.

Pentru desemnarea firmei care să execute proiectul, CJ Bihor a organizat o licitaţie în vara anului trecut, CTPark câştigând după ce şi-a asumat investiţii totale de 32,078 milioane euro în următorii doi ani.

CTPark Oradea Cargo Terminal este parte a companiei grupului CTPark, cel mai mare proprietar, dezvoltator şi administrator de spaţii industriale şi logistice din Europa după suprafaţa închiriabilă, având un portofoliu de 7,6 milioane mp  în 10 ţări. CTP România deţine o suprafaţă totală de peste 2,1 milioane mp de depozite de clasa A în 15 oraşe: Oradea, Arad, Braşov, Bucureşti, Caransebeş, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Piteşti, Sibiu, Târgu Mureş, Timişoara, Turda, Ineu şi Salonta.

Proiectul terminalului cargo al aeroportului orădean este primul de acest fel dezvoltat în ultimele trei decenii şi este menit să deservească firme importante din parcurile industriale ale Oradiei care se aprovizionează cu materii prime din străinătate şi care desfac producţia în alte ţări.

"Asistăm la un moment important pentru dezvoltarea oraşului Oradea, atât din punct de vedere economic, cât şi al infrastructurii care se dezvoltă, şi care va transforma Oradea într-un hub logistic. Proiectul terminalului cargo reprezintă o investiţie majoră şi ne bucurăm să facem primii paşi pentru începerea lucrărilor de construcţie", a transmis şi Răzvan Horga, directorul Aeroportului Internaţional Oradea.

De menţionat că Oradea mai are un proiect logistic de anvergură, şi anume cel al terminalului intermodal rutier-feroviar care urmează să fie realizat în zona dintre Şoseaua Borşului şi Gara Episcopia Bihor, proiect estimat la 14,8 milioane euro, din care 10 milioane euro din fonduri europene.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!