Autogara Nufărul, prima construită în Oradea în ultimii 50 de ani, a fost inaugurată vineri de directorul OTL Csuzi Istvan şi de primarul Ilie Bolojan.

Situată la capătul liniilor de tramvai din cartierul Nufărul, autogara are 11 peroane, fiecare dotate cu panouri informative şi copertine, iar accesul autobuzelor, indiferent că este vorba de cele ale OTL ori de cele ale operatorilor privaţi, se face doar după ce şoferii şi-au validat un card special la barieră.

Clădirea autogării are o sală de aşteptare, cu un punct de informaţii, loc de bagaje, ghişeu pentru achiziţia de abonamente pentru Zona Metropolitană şi toalete, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi. La etaj, o firmă urmează să-şi deschidă un cafe-bar, unde, însă, nu se va comercializa alcool. În aceeaşi clădire, dar cu intrare separată, au fost amplasate câteva birouri administrative ale OTL, inclusiv pentru controlori. În total, investiţia s-a ridicat la 1,4 milioane de lei.

În cadrul conferinţei de inaugurare, directorul Csuzi Istvan a spicuit dintr-o dare de seamă a Societăţii Tramvaielor Oradea din 1929, care se plângea şi atunci că "piraţii" reprezentau o concurenţă neloială şi, aşadar, cursele în afara oraşului nu sunt rentabile. "Cam în aceeaşi situaţie suntem şi astăzi", a spus Csuzi, referindu-se la persoanele care aşteptă să "înhaţe" câte un călător în parcarea benzinăriei Lukoil din Nufărul.

"Există aşa-zişii taximetrişti care fac transport pe aceste rute şi una din bazele lor este aici (parcarea Lukoil, n.r.). Sper ca autorităţile statului precum ARR, ITM şi Direcţia de Finanţe să facă ordine în acest domeniu", a spus şi primarul Ilie Bolojan.

Şeful OTL şi edilul Oradiei au mai afirmat că pentru ca autobuzele să nu mai aibă probleme la ieşirea din autogară spre strada Grigore Moisil, unde se creează ambuteiaje, în perioada următoare se intenţionează crearea unei noi benzi de circulaţie. "Dacă am avea o bandă de virare la dreapta am rezolva problema. Acuma că va fi cu sacrificiu pentru cei de la Lukoil că nu vor avea o parcare aşa de mare, asta e o altă poveste", a spus Csuzi.

În autogara Nufărul, mai urmează să fie amenajat un fast-food, dar şi un tram-cafe. Acesta va fi amplasat în zona de ieşire din autogară şi, potrivit lui Csuzi, va avea şi o terasă. "Va fi un tramvai-nostalgie. Licitaţia a fost deja câştigată şi sperăm că în câteva luni tram-cafe-ul să funcţioneze", a precizat acesta.

Felicitându-i pe reprezentanţii OTL pentru realizarea investiţiei, Bolojan a precizat că şi alte aspecte ale zonei vor trebui schimbate. "Finalizarea autogării ne obligă să facem ordine în zona aceasta. Am convenit cu domnul Andrica ca faţada Pieţei Nufărul să se alinieze la clădirea Autogării, aşadar dughenele existente acum în faţă vor dispărea de acolo. Sper să fie un pas important în sistemul de transport integrat pe care OTL îl va dezvolta în anii următori în Oradea şi în Zona Metropolitană", a spus edilul.

OTL mai are în plan construcţia a încă două autogări în oraş, una lângă Gara Mare, iar alta pe Bulevardul Decebal, lângă blocurile ANL.

Citeşte mai multe amănunte despre investiţie în articolul: Ordine pentru navetişti: În capătul cartierului Nufărul, Oradea are o autogară nouă (FOTO)