Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, luni, că în aceeaşi zi au fost depuse patru oferte pentru construcţia tronsonului dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş al Autostrăzii Transilvania, valoarea estimată a contractului depăşind 500 milioane de lei.

Execuţia Subsecţiunii 3C1, întinsă pe 26,35 kilometri ai autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, este curtată acum de companii din România, Slovacia, Italia, Turcia şi Spania. 

Potrivit CNAIR, pentru contractul de proiectare şi execuţie a subsecţiunii Suplacu de Barcău – Chiribiş au depus oferte asocierea Construcţii Erbaşu (lider de asociere) – Vahostav SK A.S., asocierea Drum Asfalt SRL (lider de asociere) – Trameco SA, OPR Asfalt SRL – Obras Publicas y Regadios S.A. – Citadina 98 S.A. – Lemacons SRL, asocierea Rizzani de Eccher Spa Italy – Artera Blue ARL şi, în fine, ERG Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş.

"Obiectul contractului prevede construirea mai multor lucrări, dintre care 3 viaducte, 8 pasaje şi 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m - Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60. Valoarea estimată a contractului este de 503.687.042,75 lei fără TVA. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor", a transmis CNAIR. 

Comisia de evaluare va analiza în perioada următoare ofertele depuse.

Lucrările la porţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş au fost începute în urmă cu mai mai mulţi ani de Bechtel, dar au fost abandonate. În ultimii 8 ani, autorităţile au reziliat trei contracte pentru execuţia lucrării. 

De precizat că de la Chiribiș până la Biharia, pe circa 28 de kilometri, construcția autostrăzii e deja contractată cu o asociere condusă de Trameco (ofertant acum într-o asociere și pe tronsonul Chiribiș - Suplacu de Barcău). Pe tronsonul Suplacu de Barcău - Nușfalău, circa 13.5 km, contractul a fost semnat încă din septembrie 2020 cu turcii de la Nurol.