În ciuda promisiunilor făcute de autorităţi, că vor continua lucrările la Autostrada Transilvania, un cititor al BIHOREANULUI arată că lucrurile sunt departe de a fi aşa, după un tur făcut vineri cu avionul pe tronsonul 3C al acesteia, de la Suplacu de Barcău la Borş.

"Cred că o mediatizare cat mai largă ar fi benefică pentru a evidenţia cea mai mare batjocură la adresa banului public din 1989 şi până astăzi. Pe lângă faptul că autorităţile nu şi-au ţinut promisiunea de a relua serios lucrările anul acesta, punctele aflate în stadiul cel mai avansat se degradează pe zi ce trece", arată Paul B.

Filmarea, de 17 minute, prezintă peisajul locului dar şi şantierul Autostrăzii Transilvania, pe care - în majoritatea sa - nu se vede urmă de muncitori şi utilaje.

Paul semnalează, între altele, şi că în unele locuri apar surpări ale terasamentelor (minutele 5:16, 5:28, 5:48 în filmuleţul realizat de el) sau că armăturile pilonilor nefinalizaţi sunt în continuare neprotejate, favorizându-le ruginirea, iar unele structuri de beton sunt efectiv inundate. Cititorul arată şi că "au apărut câteva puncte noi în care se lucrează timid la structuri înspre Biharia".

După cum se ştie, autorităţile au anunţat în repetate rânduri că lucrările vor mege înainte pe tronsonul 3C al Autostrăzii, în Bihor, inclusiv actualul ministru al transporturilor Ovidiu Silaghi confirmând acest fapt.

Mai mult, potrivit unui document guvernamental citat de Mediafax anul trecut, circulaţia auto pe tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borş, în lungime de 64 kilometri, urma să fie deschisă anul acesta în luna noiembrie, recepţia totală a lucrărilor fiind programată pentru 30 august 2013.

Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, încheiat cu compania americană Becthel pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri. După şapte ani de la lansarea proiectului, au fost finalizaţi doar 52 de kilometri

Contractul cu Bechtel a fost renegociat anul trecut, compania americană urmând să finalizeze doar două porţiuni din cele 8 ale autostrăzii. Bechtel se angaja atunci că va continua lucrările la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri.

Traseul mai cuprinde şase secţiuni însumând 297 km, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).

Guvernul a avizat noul contract, care prevedea reducerea costului aferent lucrării cu 50%, la 6,9 milioane euro/km, şi permite scoaterea la licitaţie a tronsoanelor încă neîncepute.

Lucrările la sectorul Suplacu de Barcău-Borş au început în 2007. În acelaşi an, Bechtel a început să construiască peste râul Arieş cel mai mare viaduct al proiectului, în lungime de aproape un kilometru şi o înălţime de 23 de metri.

Vedeţi filmuleţul realizat de Paul şi pe skyscrapercity.com