Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat, vineri, la Cluj Napoca, că în urma negocierilor cu Comisia Europeană s-a acceptat ca toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania să fie finanţate din fonduri europene şi că se va începe cu segmentul Gilău - Nădăşel din judeţul Cluj.

"Decizia de a elibera zona Clujului de un contract absolut păgubos pentru România, cel cu Bechtel, şi de a continua lucrările într-un alt regim, economisind şase miliarde de la bugetul statului, arată că unde există voinţă pentru cheltuirea eficientă a banului public lucrurile se pot realiza. Vreau să vă dau o veste bună, pe care nu o ştia nici primul-ministru. Ca urmare a negocierilor purtate cu colegii din Comisia Europeană, pe reţeaua TEN-T, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene. Este vorba de toate tronsoanele, tot ce înseamnă Autostrada Transilvania. Putem discuta ca membru cu drepturi depline în UE cu fruntea sus despre tronsoanele noastre de drumuri naţionale şi autostrăzi, fără să se mai spună că "aveţi o autostradă care vă face de râs"", a spus Boagiu.

Întrebată care vor fi costurile de construire a tronsoanelor Autostrăzii Transilvania, Boagiu a spus că urmează să fie făcute calculele în perioada următoare.

"Suma este pe ce a rămas de executat, valoarea pe kilometri de 6,9 milioane euro, care va fi licitată în funcţie de relief şi vor rezulta preţurile adaptate la standardele de cost", a spus ministrul Transporturilor.

Integrarea Autostrăzii Transilvania în reţeaua trans-Europeană de transport, TEN-T, fapt ce permite României să ceară fonduri UE pentru construcţia ei, înseamnă însă, în acelaşi timp, că autostrada va fi gata abia peste şase-şapte ani. Motivul este foarte simplu: finanţarea se poate face doar în cadrul viitorului buget al Uniunii, respectiv pentru perioada 2014-2020, după cum au declarat pentru gândul surse din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

"Includerea Autostrăzii Transilvania în reţeaua TEN-T înseamnă că ea devine eligibilă pentru fonduri UE. Fondurile vor fi însă disponibile în următorul exerciţiu bugetar al UE, respectiv pentru perioada 2014-2020", ne-au declarat sursele. "În ceea ce priveşte tronsonul Comarnic-Braşov-Făgăraş, acesta va fi în continuare scos la licitaţie pentru a fi construit în parteneriat public-privat. Din resurse bugetare se vor construi tronsoanele Gilău-Nădăşel, Câmpia Turzii-Iernut şi Iernut-Târgu Mureş", au adăugat ele.

Citeşte despre cum evoluează lucrările la autostradă şi în articolul "Autostrada Transilvania abandonată - batjocura văzută din avion"