În plină eră a digitalizării și interacțiunilor online aproape instantanee, nimic nu poate înlocui, totuși, dialogul față în față, mai ales în relația dintre o bancă și antreprenori. Acesta este motivul pentru care Patria Bank, bancă listată la bursă și dedicată susținerii afacerilor din România, a inițiat Programul Connect2Grow – o serie de întâlniri regionale prin care experții săi vin în mijlocul mediului de afaceri pentru a-i afla necesitățile.
Joi, au ajuns și la Oradea, la întâlnire participând aproximativ 60 de manageri de companii din Bihor, Cluj și Timiș.
„Răspunsul nostru”
Orice firmă pornește prin înregistrarea la Registrul Comerțului și deschiderea unui cont în bancă. Întrebarea e la ce bancă? „Răspunsul nostru este: la Patria Bank”, spune Adrian Șerbănoiu, directorul Direcției IMM MICRO al Patria Bank, unul dintre experții acestei bănci care – alături de directorul general Valentin Vancea, de Bogdan Merfea, membru în Consiliul de Administrație, și de Liviu Tudor – directorul Trezoreriei acesteia – a participat, joi, la întâlnirea cu reprezentanți ai mediului de afaceri din Bihor, Cluj și Timiș, desfășurată la Hotelul Double Tree by Hilton din Oradea.
„Încercăm să ne conectăm cu firme care poate nu ne-au considerat până acum o opțiune, deși nevoile lor nu sunt întotdeauna satisfăcute de banca cu care lucrează deja. Nu e nevoie de o schimbare radicală. E suficient să deschidem o conversație. Vrem să ajungem la aceste firme și la oameni, să ne cunoaștem, să le identificăm nevoile și să le putem răspunde”, a spus Adrian Șerbănoiu (foto) despre dialogul început cu reprezentanții mediului de afaceri, deja clienți ai băncii sau parteneri cu care banca își propune să colaboreze.
Atuurile: flexibilitatea și viteza
În cadrul Programului Connect2Grow (Conectați pentru creștere), experții Patria Bank au arătat că, într-o piață cu reguli stricte, o concurență acerbă și servicii care par similare, antreprenorii, în special cei din sectorul IMM și microîntreprinderilor, se pot bucura de avantaje considerabile datorită colaborării cu Patria Bank.
„Le spunem oamenilor ce suntem noi, cine sunt suntem noi, ce ne dorim să facem, cum vrem să facem, ce putem să facem pentru ei. Toate băncile, în general, cumpără și vând bani. Diferența, însă, o fac oamenii. Oamenii de la Patria Bank se întâlnesc cu oamenii din mediul de afaceri și le evidențiem ce ne individualizează față de alte bănci: serviciile personalizate, adaptate după nevoia fiecărui client, și viteza răspunsului către client. Metaforic, dacă băncile mari sunt ca un fel de mall-uri în care te duci să-ți cumperi un costum sau o rochie și dacă nu te încape, aia e, Patria Bank este ca un fel de croitorie, unde facem „costumul” sau „rochia” după măsura fiecărui client, și asta exact când ai nevoie. Avem mulți clienți care apreciază aceste două trăsături distinctive – relația directă și personalizată, plus viteza de reacție”, a explicat directorul Direcției IMM MICRO Patria Bank.
Nu doar creditare
În dialogul purtat cu reprezentanții companiilor, experții Patria Bank au subliniat că, într-un context economic în care lichiditățile sunt scumpe și banii mai greu de găsit, Patria Bank oferă nu doar soluții customizate pentru creditare, ci și soluții de economisire și randament, atât pentru firme, cât și pentru persoanele fizice.
„Venim cu oferte personalizate și pentru partea de resurse - depozite, conturi de economii, gestionarea lichidităților”, a spus Janina Făgăraș (foto), coordonator regional al Direcției IMM MICRO Patria Bank, adăugând că, deși o bancă este văzută cel mai adesea doar ca un furnizor de credite, „de fapt noi suntem cei suntem cei care atrag resursele, economiile românilor, și atunci venim cu produse și în zona de depozite, de atragere de depozite, de oferte pentru creșterea randamentelor la lichiditățile clienților”.
În creștere
Patria Bank este o bancă românească dedicată creșterii gradului de bancarizare în România și susținerii antreprenorilor și afacerilor locale. Listată la Bursa de Valori București, Patria Bank are o prezență fizică națională și oferă produse și servicii bancare 100% online tuturor românilor, oriunde s-ar afla aceștia.
Grupul Patria Bank are că acționar majoritar Fondul de Investiții Emerging Europe Accession Fund (EEAF), un fond de private equity ai cărui principali investitori sunt BERD (Banca Europeana de Reconstrucție și Dezvoltare), FEI (Fondul European de Investiții, parte a Grupului Băncii Europene pentru Investiții), DEG (Banca de Dezvoltare, parte a grupului bancar KFW) și BSTDB (Banca de Dezvoltare a Regiunii Marii Negre).
În 2024, creșterea profitului net al Patria Bank a fost de 52%, în condițiile extinderii portofoliului de credite, diminuării costului de finanțare și creșterea activității tranzacționale a clienților (tranzacții si operațiuni de plăți, POS și bancassurance).
„Rezultatele din 2024 demonstrează reziliența operațiunilor băncii, atât în zona comercială, cât și în cea operațională, în contextul îmbunătățirii eficienței activităților băncii, corelată cu îmbunătățirea calității portofoliului de credite. Acest succes reprezintă o validare a strategiei noastre pe termen lung și a eforturilor constante de a ne adapta și evolua într-un mediu dinamic și volatil. Continuăm să investim în digitalizare, eficiența operațională și consolidarea unei echipe puternice, pentru a răspunde cu agilitate provocărilor pieței. Ne menținem angajamentul ferm de a livra clienților și partenerilor noștri produse și servicii de calitate, bazate pe eficiență, flexibilitate și o viziune orientata spre viitor”, a declarat Valentin Vancea (foto), CEO Patria Bank.
Patria Bank este implicată social prin susținerea unor ONG cu sponsorizări în valoare cumulată de 1 milion lei pentru a susține o varietate de cauze, inclusiv în domeniile medical, media și educație.
(advertorial)