Sondajul, realizat de retailerul britanic Debenhams, a arătat că bărbaţii lasă în mod normal sarcina achiziţiei lenjeriei intime în seama mamelor lor, până la vârsta de 19 ani, adică cu şase ani mai mult decât femeile, care încep să îşi cumpere propria lenjerie în jurul vârstei de 13 ani.

În jurul vârstei de 19-23 de ani, bărbaţii tind să îşi cumpere singuri lenjerie, până la 31 de perechi pe an, convinşi fiind că purtatul unei perechi noi de lenjerie este un lucru esenţial într-o relaţie sentimentală.

Bărbaţii de 23 - 33 de ani îşi cumpără din ce în ce mai puţine piese de lenjerie intimă, deoarece majoritatea sunt deja în relaţii stabile şi lasă această sarcină în seama partenerelor, în cazul în care nu continuă să umble după alte femei.

"Studiul nostru ne-a arătat că poţi spune când un bărbat este în căutarea unei partenere după numărul de piese de lenjerie intimă pe care şi le cumpără singur", a spus un specialist în achiziţii al Debenhams.

"Dacă îşi cumpără peste 31 de perechi pe an, atunci fie încă încearcă cu disperare să o impresioneze pe femeia din viaţa lui, ori nu este ea aleasa", a precizat el.

Specialistul magazinului a mai spus că rareori bărbaţii merg la raionul de lenjerie singuri şi, de obicei, sunt convinşi că partenera va alege pentru ei.

Studiul a mai arătat că achiziţionarea de lenjerie intimă se intensifică din nou când aceştia au vârste de 38 - 40 de ani, când unii reprezentanţi ai sexului masculin trec prin despărţiri şi sunt din nou în căutare de partenere.

Această "nouă goană după lenjerie" scade din nou în intensitate şi tinde spre zero în jurul vârstei de 44 de ani, când ei sunt din nou în relaţii stabile.

În jurul vârstei de 44 de ani, majoritatea bărbaţilor nu sunt familiarizaţi cu departamentul de lenjerie intimă care le este dedicat în magazine, bazându-se pe femei pentru alegerea acestor "accesorii".