Deşi Autostrada Transilvania nu avansează deloc, datoriile în ceea ce o priveşte cresc. Compania Bechtel a adunat datorii de milioane de euro către zeci de firme care au fost subcontractate în 2010 pentru lucrări la autostradă.

Zece administratori de firme din Cluj şi Sălaj au fost primiţi luni dimineaţă în audienţă la prefectul judeţului Cluj, Florin Stamatian, aceştia reclamând că din cauza neplăţii sumelor datorate de către compania Bechtel, cuprinse între zeci de mii de lei şi milioane de euro, au fost nevoiţi să trimită angajaţi în şomaj, să renunţe la maşinile achiziţionate în leasing şi chiar să îşi închidă afacerile.

"Noi am subcontractat lucrări pentru Bechtel la Autostrada Transilvania în anul 2010. Avem facturi şi nu ni s-au plătit. Am lucrat la Autostrada Transilvania, se circulă pe autostradă şi am vrea să ne primim banii. Asta e durerea noastră. Sunt peste 50 de firme, unii zic că sunt 150. Am cerut sprijinul prefectului de Cluj, ca reprezentant al Guvernului în teritoriu, să vedem ce se poate face, să ne ajute în recuperarea banilor", a declarat Gavril Vagner, care are de recuperat 80.000 de lei pentru lucrările făcute de firma sa de transport şi materiale de construcţii.

El a precizat că s-au purtat discuţii şi cu conducerea companiei Bechtel pentru plata datoriilor, dar aceasta amână luarea oricărei decizii.

La rândul său, un alt administrator de firmă, Costel Călugăr, a precizat că are de primit de la compania Bechtel "mai multe milioane de euro" pentru lucrările executate la Autostrada Transilvania.

"Am avut lucrări de transport, de piatră, balast şi nu am primit banii de peste un an şi două luni. Am de recuperat milioane de euro, am plătit TVA şi datoriile la stat. Am fost nevoit să dau afară mai mult de jumătate din angajaţi, dar sunt alte firme care şi-au pierdut maşinile achiziţionate în leasing sau au dat faliment. O soluţie ar fi preluarea datoriilor pe care Bechtel le are către firmele care au lucrat la Autostrada Transilvania de către CNADNR. Ne temem că Bechtel ar putea să plece din România şi să nu-şi plătească datoriile", a precizat Călugăr.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.