Ministerul Transporturilor nu are bani pentru a plăti Bechtel să construiască jumătate din Autostrada Transilvania, respectiv tronsonul Braşov-Târgu Mureş, de 200 km. Soluţia propusă încă de anul trecut de către ministrul de resort Radu Berceanu şi anunţată oficial de premierul Emil Boc la finele săptămânii trecute este ca statul să concesioneze acest tronson, tot către Bechtel, pentru o anumită perioadă de timp, ceea ce înseamnă că americanii vor trebui să asigure ei finanţarea proiectului, cel mai probabil cu bani de la bănci.

"Pentru tronsonul Braşov-Târgu Mureş, nu avem, în acest moment, asigurată finanţarea. Dacă ar fi să construim autostrada strict după alocaţiile bugetare, cei 415 km vor fi gata abia în 2025", a declarat pentru Gândul Adrian Ionescu, directorul de Infrastructură din cadrul Ministerului Transporturilor.

El a precizat că situaţia a fost prezentată oficialilor de la Bechtel de către ministrul Radu Berceanu încă de anul trecut şi partenerii americani s-au arătat interesaţi de această propunere. În cazul în care Bechtel va accepta, contractul de concesiune ar putea semăna cu cel semnat recent cu francezii de la Vinci şi cu grecii de la Aktor pentru construirea şi administrarea pe o perioadă de 30 de ani a celor 55 km pe care îi va avea Autostrada Zăpezii Comarnic-Braşov, proiect în valoare totală de circa 4,7 miliarde de euro.

Practic, statul va asigura doar exproprierile şi mutarea reţelelor de utilităţi, urmând ca Bechtel să construiască autostrada cu bani de la bănci. Una dintre metodele prin care americanii şi-ar putea recupera banii ar putea fi şi aplicarea unei taxe de trecere pe această rută, fapt confirmat de directorul de la Transporturi, cu precizarea că este vorba despre o "posibilitate".

În cazul în care Bechtel nu va fi de acord cu propunerea Executivului, Ionescu a precizat că este posibil să se ajungă şi la "măsuri mai puţin fericite", cum ar fi anularea contractului cu Bechtel pe porţiunea de 200 km şi scoaterea lucrării la licitaţie internaţională pentru a semna cu un alt constructor.