Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a anunţat că va rezilia luni controversatul contract cu compania americană Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania. Şova a mai spus că detaliile negocierii cu Bechtel, inclusiv suma despăgubirilor către companie, vor fi făcute publice abia săptămâna viitoare.

Dincolo de acest aspect, rămâne întrebarea ce se întâmplă cu tronsoanele neconstruite, inclusiv cel din judeţul Bihor. Premierul Victor Ponta a declarat că încă se caută soluţiile de finanţare. "Putem să le facem fie din fonduri europene, fie prin concesiuni", a afirmat Victor Ponta.

Potrivit lui Şova, cele cinci tronsoane neterminate vor fi licitate şi construite deodată, iar singura posibilitate este parteneriatul public privat sau concesiunea. Totodată, Şova a spus că alte 4-5 companii de construcţii mari sunt interesate să participe la acest proiect.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012. Din totalul de 415 kilometri care trebuiau terminaţi în 2011, compania americană a dus la finalizare doar 52 de kilometri.