Şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, Giani Bura, a prezentat miercuri, în şedinţa Colegiului Prefectural, un bilanţ al primelor şase luni din acest an.

Potrivit lui Bura, în primul semestru din acest an, inspectorii au primit 718 reclamaţii, adică o medie de 120 de reclamaţii pe lună, cele mai multe, 373, vizând serviciile nealimentare. 245 au vizat produse nealimentare, alte 36 produse alimentare, 44 de bihoreni au reclamat produse şi servici financiare, iar 20 servicii alimentare.

Din totalul reclamaţiilor, 154 s-au dovedit întemeiate şi s-au lăsat cu sancţiuni, 264 s-au soluţionat amiabil, în timp ce 59 au fost redirecţionate, 204 au fost neîntemeiate, iar 37 au fost nesoluţionabile, adică nu cuprindeau informaţii complete care să fie verificate sau vizau persoane fizice, care nu pot fi controlate de CJPC Bihor.

În total, în primele şase luni din 2017, comisarii bihoreni au aplicat 679 amenzi, în valoare de 2,5 milioane lei.

Cazările, ok

Din rândul serviciilor nealimentare, mulţi bihoreni au reclamat comerţul online, o tendinţă firească de altfel, pentru că tot mai mulţi bihoreni fac cumpărături online. Giani Bura le-a reamintit bihorenilor însă că, potrivit legii, au 14 zile la dispoziţie să returneze aproape produs cumpărat online, cu excepţia revistelor, ziarelor, CD-urilor ori alte produse similare care pot fi vizionate sau "consumate".

Un aspect interesant subliniat de Bura este că în Bihor s-au înregistrat puţine reclamaţii, "circa 30", vizavi de sectorul hotelier, semn că turiştii care ajung în judeţul nostru sunt mulţumiţi de ce găsesc în pensiuni şi hoteluri.

Şeful CJPC Bihor a mai spus că numărul comisarilor din judeţul nostru este semnificativ mai mic faţă de judeţul vecin Cluj: în Bihor doar 9, faţă de cei 20 din Cluj. Este adevărat, însă, şi numărul reclamaţiilor în Cluj este mai mare decât în Bihor.

Bihorenii pot face reclamaţii la OPC la Telefonul Consumatorului (021-9551) sau la numărul CJPC Bihor (0259/431.817).