Societatea de transport public din Oradea va cumpăra în perioada următoare 10 tramvaie second-hand modernizate, de tip Tatra KT4, care să ruleze prin oraş alături de cele din parcul OTL, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 350.000 de euro.

Pentru a le oferi orădenilor mijloace de transport confortabile şi eficiente, municipalitatea intenţionează să cumpere, în următorii ani, între 10 şi 20 de tramvaie noi.

Second, da’ modernizate

Noutăţile au fost prezentate, marţi, de primarul Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă care a precedat şedinţa extraordinară a Consiliului Local. În cadrul şedinţei, aleşii orădenilor au aprobat relocarea sumei de 350.000 de euro, destinată iniţial modernizării şi reechipării unor tramvaie din parcul OTL, spre cumpărarea de tramvaie second-hand modernizate.

"Având în vedere că licitaţia pe care am organizat-o lunile trecute pentru recarosarea unui tramvai vechi n-a avut ofertanţi, am luat decizia să mutăm aceşti bani pentru achiziţionarea unor tramvaie second-hand, deja modernizate. În acest moment, colegii de la OTL studiază piaţa. Pe piaţa europeană un astfel de tramvai costă 25.000-30.000 de euro, plus transportul de aproximativ 5.000 de euro", a afirmat edilul, precizând că parcul OTL va creşte cu "aproximativ 10 bucăţi" de tramvaie.

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Viorel Mircea Pop, a precizat că societatea de transport urmează să achiziţioneze tramvaie Tatra KT4, modernizate în 1995, 1996 şi 1998, dotate cu recuperator de energie electrică.

O flotă nouă

Pentru anul viitor, municipalitatea şi OTL pregătesc, însă, achiziţia unor tramvaie noi. "Acestea vor fi achiziţionate din bani europeni, prin Proiectul de Mobilitate Urbană. Urmează ca, alături de conducerea OTL, să luăm decizia legată de câte tramvaie vom achiziţiona", a spus Ilie Bolojan.

Acesta a precizat că, cel mai probabil, va fi vorba de o "flotă de 10-20 de tramvaie". "Parte dintre acestea vor fi achiziţionate, următorii primii ani, pe bani europeni, deci va fi o plată directă, la livrarea tramvaielor. Diferenţa până la întregirea flotei va fi achiziţionată apoi, cam 1-2 tramvaie pe an, în aşa fel încât, până în 2024, Oradea să aibă o bună parte din tramvaie într-o stare cât se poate de bună", a explicat primarul.

Tot Siemens?

Potrivit spuselor acestuia, un tramvai nou poate să coste între 1,5 milioane euro şi 2,7 milioane euro, plus TVA, în funcţie de caracteristicile tehnice ale acestuia. Întrebat în conferinţă dacă tramvaiele noi vor fi tot Siemens, ca şi cele 10 existente deja în parcul OTL, edilul nici n-a confirmat, nici n-a infirmat, spunând doar că "orice companie are interesul strategic să-şi menţină aceeaşi marcă", pentru a reduce costurile de întreţinere şi reparaţii.

Pe de altă parte, Bolojan a informat că licitaţia pentru refacerea intersecţiei între străzile Primăriei, Decebal şi Calea Aradului, respectiv prelungirea liniei de tramvai din Calea Aradului spre Depou, de-a lungul Peţei, a trebuit reluată, după ce singurul ofertant s-a prezentat cu o ofertă neconformă.