Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat posibila deschidere a unei părți de 3 kilometri din Inelul Metropolitan de Sud al Oradiei, care va avea o lungime totală de 17 km și va ocoli Oșorheiul, Sânmartinul și Nojoridul, legând DN 1 spre Cluj, DN 76 spre Deva și DN 79 spre Arad. Este vorba despre un tronson cuprins între Oșorhei și Cheriu, care va fi util deocamdată doar locuitorilor celor două localități.

3 din 8

De săptămâna viitoare se va turna asfalt pe inelul metropolitan între Oșorhei și Cheriu”, a anunțat joi, pe pagina sa de Facebook, Ilie Bolojan, potrivit căruia lucrările începute în luna iulie la lotul 2 al Inelului Metropolitan de Sud, care va lega Oșorhei (și DN 1) de Băile Felix (și DN 76) „s-au extins pe toată lungimea” acestuia, de 8 kilometri.

„Lucrările sunt avansate pe primii 3 kilometri, de la girația de pe centura Oșorhei până în dreptul localității Cheriu. Pe acest tronson, betonul stabilizat este așternut pe întreaga lungime și de săptămâna viitoare va începe turnarea primului strat de asfalt. Ne propunem ca acest tronson, după ce se așterne și cel de-al doilea strat de asfalt, să fie deschis provizoriu circulației din a doua jumătate a lunii noiembrie, pentru locuitorii din Oșorhei și Cheriu”, a anunțat președintele CJ Bihor.

De asemenea, pe restul tronsonului, de la Cheriu până la pădurea de lângă Băile 1 Mai, „se profilează șanțurile, se așterne balastul stabilizat și sunt în construcție două poduri în văile ce traversează zona între Cheriu și Rontău și la intrarea în pădure”. Pe acest segment, a adăugat Bolojan, nu se va putea circula decât în primăvara anului viitor.

Șeful administrației județene, care a și inițiat proiectul Inelului Metropolitan de Sud al Oradiei, a mai scris că „ne propunem ca circulația pe întreaga lungime de peste 17 km să fie deschisă din primăvara anului viitor”.

În două loturi

Proiectul centurii metropolitane de Sud a Oradiei a fost lansat de Bolojan în 2022, iar în 2023 aceasta a obținut o finanțare de 40 milioane euro prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny, la care CJ Bihor și Primăria Oradea au adăugat o co-finanțare de 12 milioane euro.

Construirea celor 17 km ai viitorului Inel Metropolitan de Sud a fost licitată pe două loturi. Tronsonul I între Oșorhei și Băile Felix (de 8 km) a fost adjudecat de PORR Construcții contra sumei de 81,688 milioane lei plus TVA, iar lotul II între Nojorid și Băile Felix (9 km) de asocierea firmelor Asfamixt (Oradea), Dacia Faber (Cluj) și OPR Asfalt (Timișoara) contra sumei de 70,143 milioane lei, plus TVA.

Lucrările au început în toamna anului 2023, pe primul lot fiind întârziate din cauza unui proces declanșat de proprietarii a 21 terenuri din Cheriu, nemulțumiți că șoseaua le va traversa. În prima fază, aceștia au pierdut procesul la Tribunalul Cluj, iar în decembrie 2023 Curtea de Apel Cluj Napoca a obligat CJ Bihor să reproiecteze drumul cu o lățime mai mare, ceea ce a necesitat exproprieri suplimentare și creșterea costului prevăzut inițial cu circa 10 milioane lei.

Termenul pentru finalizarea lucrărilor este în primăvara anului viitor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!