Pro TV, Dacia şi Algocalmin se numără printre brandurile în care românii au cea mai mare încredere, potrivit studiului Trusted Brands 2013, cel mai important studiu de piaţă asupra consumatorului în Europa, realizat de revista Reader's Digest.

O bună parte dintre ocupanţii locului întâi din anii precedenţi îşi consolidează poziţia de la un an la altul, înregistrând creşteri constante ale procentului de încredere. În top se situează categoriile "Vitamine" şi "Furnizori servicii internet" (Eurovita şi RCS&RDS), ambele cu o creştere de 9% faţă de 2012. Există şi branduri care au reuşit să îşi păstreze supremaţia în topul încrederii opt ani la rând, de la începutul studiului (de exemplu, "Untdelemn de la Bunica" la categoria "Ulei de gătit", Borsec la categoria "Apă minerală" şi Ariel la categoria "Detergent").

Singurele schimbări de lider au apărut la categoriile "Produse lactate" (unde Napolact a reuşit, în 2013, să detroneze la nivel de percepţie şi încredere Danone, câştigătorul precedentelor şapte ediţii) şi "Produse cosmetice" (unde Avon a ocupat în acest an poziţia întâi, deţinută în anii trecuţi de Nivea).

După ce, încă din 2010, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, 2013 aduce confirmarea faptului că încrederea românilor în mărcile autohtone creşte constant. Pe lângă Napolact, care a depăşit Danone în acest an, la categoria "Automobile", încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 22,4% (in 2013).

La categoria "Profesii", campionii încrederii la români rămân, ca şi în anii trecuţi, pompierii (88%), piloţii (83%) şi farmaciştii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situează politicienii (doar 6% au încredere în ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de încredere) şi vânzătorii de maşini (20%). În România încrederea in profesori s-a dovedit a fi cea mai mică din Europa (57%, faţă de 72% media europeană).

Câştigătorii Trusted Brands România 2013 - categorii europene sunt: Dacia (automobile), Philips (electrocasnice), Dell (computere personale), Nokia (telefonie mobilă), Orange (operatori telefonie mobilă), Sony (camere foto), Paralela 45 (agenţii de turism), BCR (bănci), Visa (carduri de credit), Astra Asigurări (companii de asigurări), RCS & RDS (furnizori de servicii de internet), Petrom (benzinării), Eurovita (vitamine), Nurofen (Remedii împotriva răcelii şi gripei), Algocalmin (analgezice), Nivea (produse de îngrijire a pielii), Nivea (produse de îngrijire a părului), Avon (produse cosmetice), Ariel (detergenţi) şi Nestle (cereale pentru micul dejun).

Câştigătorii la categorii locale sunt Vel Pitar (produse de panificaţie), Napolact (produse lactate), Cris - Tim (produse din carne), Untdelemn de la bunica (ulei de gătit), Fuchs (condimente), Borsec (ape minerale), Pedigree (hrană pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pastă de dinţi), Zara (retailer de îmbrăcăminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove (săpun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale), Adevărul (cotidiene), Europa FM (staţii radio) şi Pro TV (staţii TV).

Studiul a fost realizat de Reader's Digest în 12 ţări, printre care şi România. Obiectivul studiului, ajuns în acest an la a treisprezecea ediţie în Europa şi a opta ediţie în România, este identificarea şi premierea mărcilor care au reuşit să câştige încrederea europenilor în acest an.