Călătorii care au pornit duminică de la Oradea cu un tren CFR care circula pe ruta Budapesta-Brașov au trecut printr-un adevărat test al răbdării. Într-o zi caniculară, trenul nu doar că a plecat cu întârziere din Oradea, dar a ajuns la Cluj-Napoca după 6 ore, în loc de 2 ore și jumătate!

Locomotiva trenului s-a stricat, iar CFR Călători n-a găsit o soluție să o înlocuiască decât după 4 ore, timp în care oamenii n-au primit nici explicații, nici apă de băut, chiar dacă stăteau într-o căldură istovitoare.

Peste 6 ore, pentru 152 km

Pățania a fost relatată duminică seară, pe Facebook, de o călătoare care a plecat din Oradea spre Cluj-Napoca alături de soțul ei și de fiica lor. „6 ore și jumătate pentru 152 km parcurși. În loc de 2,5h, cât era timpul anunțat când am cumpărat biletele de tren. Totul pentru a parcurge azi distanța uriașă dintre Oradea și Cluj. "Doar" 4 ore de întârziere, timp în care am stat în tren, în 90% din timp fără informații legate de cât mai durează, fără alternative reale și fără aer condiționat, într-un tren care se cocea la propriu”, a scris Corina Brândușan pe Facebook.

Luni, aceasta a declarat pentru BIHOREANUL că trenul trebuia să plece din Oradea la ora 13.33, dar a ajuns în gară cu circa 15 minute întârziere.

Călătorii ar fi trecut cu vederea asta, dacă la Cluj-Napoca, trenul nu ajungea abia la ora 20! În două gări din zona Ciucea, garnitura a staționat, în total, 4 ore, din cauza unei duble defecțiuni.

Unii călători au pierdut avionul cu care trebuiau să plece din Cluj în vacanță, a mai spus Brândușan.

Lipsă de soluții

Călătorii au aflat că locomotiva s-a defectat, dar nimeni nu le-a spus cât va dura remedierea sau să le ofere vreo soluție. Unii au îndrăznit să plece din tren spre un magazin, ca să-și caute apă rece de băut și sperând că trenul nu va pleca în lipsa lor.

„Saună sau concurs de tricouri ude. Sau maraton de răbdare. Orice ar fi fost, am ajuns la linia de finish cu bine, toți 3, am cântat și am dansat, am înveselit alți pasageri, am alimentat vecinii cu apă și am rămas calmi spunându-ne "Bine că e duminică și nu avem nimic planificat azi". E tare greu să nu mă revolt și să nu-mi pun o tonă de întrebări care încep cu "De ce"? "Cum e posibil?" și "Când se va schimba ceva la CFR Călători?””, a mai scris femeia, pe Facebook.

Oamenii spun că au înțeles că o defecțiune este iminentă, însă îi revoltă lipsa de soluții și de reacții a companiei de transport feroviar. „Zeci de oameni care au pierdut avionul, alții care nu mai rezistau de cald. O defecțiune poate oricând să apară, dar atât de multă lipsă de soluții, lipsă de reacție și de informații, plus delăsare chiar de mult nu am mai văzut”, a mai spus călătoarea.

BIHOREANUL a solicitat biroului de presă al CFR Călători un punct de vedere legat de această situație revoltătoare, dar până la ora publicării acestui articol, compania nu a răspuns. Dacă răspunsul „vine” cu viteza trenului... mai este de așteptat.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!