Clienții OTL s-au trezit joia trecută că au fost scoase din funcțiune atât sistemul de validare a călătoriilor și vânzare a abonamentelor prin aplicația mobilă e-ticketing, cât și aplicația care afișează în stații mersul tramvaielor. Timp de aproape o zi, călătorii au trebuit să revină la arhaicele bilete din hârtie, la plata cu cardul bancar în tramvai ori prin SMS, ca în urmă cu un deceniu.

Bihorel a aflat că „defecțiunile tehnice” invocate de conducerea OTL au avut în spate o mână criminală. Sistemul e-ticketing a căzut după ce serverele din București care găzduiesc aplicația în schimbul unei chirii de 1.000 euro/lună, alături de bazele de date ale unor instituții, au fost atacate de hackeri.

Atacatorii au criptat datele de pe servere în ideea să obțină o recompensă în schimbul recuperării lor. În final, sistemul a fost repornit, dar tehnologia și-a arătat vulnerabilitățile.

Așadar, nimic nu-i mai sigur ca biletul tipărit pe hârtie. Decât, poate, mersul pe jos...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!