Deputaţii şi-au înfiinţat un departament de Social Media, de care nu se ocupă singuri: 13 funcţionari sunt plătiţi pentru a sta pe Facebook ca să promoveze activitatea aleşilor. Unii parlamentari cred că aşa vor reuşi să îşi repare imaginea în ochii cetăţenilor, în timp ce alţii recunosc că se risipesc inutil bani cu acest nou demers.
Ideea înfiinţării departamentului Social Media le-a venit deputaţilor după ce au tras concluzia că presa nu relatează ştirile "de bine" despre activitatea lor. "Sunteţi dumneavoastră, câţiva ziarişti care sunteţi acreditaţi pe lângă Parlament, numai că, din nefericire, chiar dacă adesea funcţionaţi pe principiul bunei credinţe, nu reuşiţi să transmiteţi dincolo de aceste ziduri şi lucrurile cu adevărat bune", consideră Marian Neacşu, liderul grupului parlamentar PSD.
Sunt şi aleşi care nu văd însă cu ochi prea buni înfiinţarea departamentului. "Ce să promovezi cu 13 oameni? Lipsa de activitate în Parlamentul României? Că de două săptămâni ne chinuim să avem un cvorum de şedinţă şi nu avem", spune Gheorghe Tinel, liderul de grup parlamentar al PDL.
Deputaţii şi-au făcut aşadar o adevărată structură de comunicare online. 13 oameni sunt plătiţi ca să posteze pe reţelele de socializare şi pe diverse alte site-uri informaţii despre activitatea aleşilor. Reporterii Digi24 au dorit să vadă clar cu ce se ocupă mai exact aceşti angajaţi. Însă directorul Departamentului nu a fost de găsit, iar angajaţii au spus că nu pot vorbi în lipsa lui.
În majoritatea timpului pe care îl petrec la serviciu, funcţionarii care lucrează în cadrul acestui departament postează pe Facebook diverse informaţii legate de activitatea Camerei Deputaţilor şi încarcă pe YouTube diverse clipuri din timpul şedinţelor care au loc în forul legislativ. Pe YouTube, de exemplu, ultima postare datează din 23 aprilie 2014, şi asta pentru că de atunci deputaţii nu au mai lucrat, fiind în campanie electorală. Structura Social Media pentru Camera Deputaţilor a fost înfiinţată în luna iulie 2013.