Un camion amenajat ca o adevărată bancă mobilă a BCR a ajuns, miercuri, în stațiunea Băile Felix, în cadrul campaniei „Bună ziua, schimbare”, al cărei scop este facilitarea acesului la servicii bancare și educație financiară și digitală

Mai bine de o săptămână, specialiștii BCR și Vodafone oferă localnicilor și turiștilor asistență pentru a-i învăța cele mai diverse operațiuni, de la deschiderea unui cont și efectuarea de plăți rapide și sigure până la alegerea unor asigurări.

Bani și educație

Campania „Bună ziua, schimbare!” - după cum a explicat George Silaghi, director de grup în cadrul BCR, cu prilejul operaționalizării „băncii mobile” în centrul stațiunii - face parte din politica băncii de a încuraja dialogul și incluziunea financiară. „A fi educat financiar înseamnă a fi foarte chibzuit și a avea o relație corectă cu banii”, a spus acesta, amintind și că educația financiară este o direcție strategică pentru BCR din 2018.

Unitatea mobilă „Bună ziua, schimbare!” este deservită de specialiști în domeniul financiar și în tehnologie, prin prisma parteneriatului BCR și Vodafone, și își propune facilitarea unei relații cât mai eficiente între români și banii lor, având așadar două componente, una de consultanță financiară, iar cealaltă de educație digitală.

Dezvoltarea noului concept de unitate bancară mobilă a fost determinată de dorința de a crește gradul de incluziune financiară și tehnologică, a precizat reprezentantul BCR, primul pas fiind deschiderea accesului la servicii bancare, dar nu oricum, ci prin educație, prin înțelegerea deciziilor financiare pe care le ia fiecare persoană, în funcție de etapa în care se află, de propriile condiții sociale și profesionale și de propriile obiective.

Cine învață câștigă

„BCR consideră că bankingul nu este doar despre credite și instrumente bancare, ci și despre educație și independență financiară”, a mai spus oficialul BCR.

Practic, caravana „Bună ziua, schimbare!” vrea să arate oamenilor că serviciile și produsele bancare și de tehnologie sunt la îndemâna tuturor, indiferent că trăiesc în mediul urban sau în rural, iar misiunea reprezentanților BCR și Vodafone este de a-i convinge că tehnologia în domeniul bancar este ușor de utilizat și sigură, având un impact pozitiv pentru fiecare.

„Oamenii cu care interacționăm pot învăța de la cele mai simple la cele mai complexe operațiuni bancare digitale”, a spus George Silaghi, adică să utilizeze platformele bancare online, să își plătească online facturile, să își încarce cartelele telefonice, să comande produse și servicii etc, toate ducând la economii de timp și, implicit, de bani.

Mai mult, echipele BCR au pregătit și materiale de educație financiară, tipărite și online, pentru toate grupele de vârstă, începând de la copii de grădiniță. „Până acum am ajuns la o jumătate de milion de români, am fost și în școli, și în companii și în instituții, iar peste 1.000 de colegi ai noștri sunt și profesori de educație financiară”, a spus Anca Iliescu, coordonator de comunicare al BCR.

Servicii complete

Începând de miercuri, 2 august, până pe 11 august, de lunea până vinerea între orele 12.00 – 20.00, experții BCR și ai Vodafone vor asista, la „camionul bancar” din Băile Felix, orice persoană interesată să învețe să facă digital operațiuni precum deschideri de cont curent și carduri de debit, deschideri de depozite și conturi de economii, solicitări de carduri de credit, acces la digital banking, solicitări de credite, refinanțări și restructurări de credite, asigurări (de venituri, de șomaj și incapacitate de muncă, de protecție a bunurilor personale, PAD și facultative pentru locuințe, de călătorie), precum și consiliere și asistență pentru gama extinsă.

De asemenea, camionul este dotat cu ATM și APT, cu ajutorul cărora se pot face retrageri în lei și euro, depuneri de numerar în conturi curente, conturi de rambursări credite, de economii sau ale altor persoane, eliberări de mini extrase bancare, schimbări de parole, reîncărcare cartele Vodafone etc.

Nu în ultimul rând, clienții vor putea accesa oferte de abonamente de servicii de comunicații fixe și mobile (internet, tv, telefonie), vor putea testa și achiziționa dispozitive pe platforma comercială Easytech (televizoare, trotinete, purificatoare de aer, roboți aspirator etc).

Să fim sănătoși financiar

BCR nu este la prima activitate de educație financiară desfășurată în Bihor. La începutul lunii martie a acestui an, mai mulți reprezentanți ai băncii s-au aflat la Oradea și au oferit cursuri de educație financiară la Universitate și la o companie IT din apropierea orașului. Tinerilor li s-a vorbit, de exemplu, despre principiile de „bugetare”, adică de împărțire a banilor de care dispun, indiferent dacă sumele sunt mai mari sau mai mici, după așa-numita strategie 50/30/20: jumătate pentru nevoile personale, 30% pentru „dorințe” și o cincime pentru investiții și rezerve, dar și despre felul în care acești 20% pot fi sporiți.

„Crearea de obișnuințe ne ajută să devenim sănătoși din punct de vedere financiar, la orice vârstă, de aceea este vital să știi câți bani cheltuiești și pe ce, și să-ți aliniezi cheltuielile pe care le faci cu obiectivele pe care le ai”, le spunea studenților orădeni o reprezentantă a BCR.

De menționat și că BCR are populara platformă online George, care rezolvă operațiuni bancare inclusiv prin telefon, iar prin funcționalitatea George Tips oferă sfaturi și informații personalizate privind, de pildă, monitorizarea tranzacțiilor (de la interogare de sold la problema taxării duble), comportamentul de cheltuieli (de exemplu câți bani cheltuie utilizatorul pentru cumpărături de alimente, pentru mese în oraș etc), sfaturi pentru optimizarea numerarului (chestionări educaționale, transferuri între conturi), această funcționalitate fiind neintruzivă și gratuită.

(advertorial)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!