CJ Bihor, care intenționează să cumpere autobuze electrice pentru transportul public județean cu fonduri europene, se pregătește să depună trei proiecte pentru a îmbunătăți calitatea acestui serviciu și o mai bune conectare între localități.

Înainte, însă, pentru a identifica soluțiile cele mai potrivite, administrația județeană a lansat un chestionar prin care încearcă să afle nevoile potențialilor viitori beneficiari ai proiectelor.

„Cetățenii sunt invitați să completeze un chestionar care va contribui la stabilirea direcțiilor de dezvoltare a serviciului de transport, astfel încât acesta să corespundă cât mai bine așteptărilor și necesităților comunității”, se arată într-un comunicat transmis luni de CJ.

Chestionarul, care poate fi accesat la următorul link: https://bit.ly/47BNMVE, poate fi completat în câteva minute și conține întrebări ce țin de obiceiurile și nevoile de transport ale respondenților.

Între altele, cetățenii sunt invitați să spună câte și ce tipuri de vehicule folosesc, dacă dețin biciclete, motociclete sau autoturisme, care sunt elementele prioritare de care țin cont atunci când deplasează sau care sunt timpii de așteptare atunci când ies din țară.

Cererile de finanțare pentru achiziția de autobuze electrice vor fi depuse de CJ Bihor până la finalul lunii octombrie.

Conform comunicatului CJ, apelul de proiecte prin Programul Regional Nord - Vest (Obiectiv de politică 3: O Europă mai conectată prin creșterea mobilității, Prioritatea 3: O regiune accesibilă) are un buget total de 15 milioane de euro, din care 85% reprezintă fonduri nerambursabile prin FEDR, 13% cofinanțare acordată prin bugetul de stat, iar 2% reprezintă contribuția din bugetul local.

Scopul chestionarului lansat de CJ este acela de a determina necesarul de investiții în flota de transport județean, precum și pentru a stabili nevoile locuitorilor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!