Românii nu au "cultura fericirii", spune omul de afaceri Mohammad Murad, cel mai mare investitor de pe litoralul românesc, care deţine lanţul hotelier Phoenicia şi lanţul de restaurante Spring Time. Acesta spune că turiştii români care merg la mare ajung acolo deja supăraţi sau se ceartă în primele două zile de concediu.

"În România avem o mare problemă, faţă de orice altă ţară latină: noi nu avem cultura fericirii. La noi, când vin în vacanţă, în primele două zile se ceartă soţul şi soţia. Vin în vacanţă supăraţi. Dacă e vreme frumoasă afară, e linişte. Dacă nu e frumos afară, te întreabă de ce e apa prea rece. Ei nu se gândesc că sunt în concediu şi trebuie să profite de fiecare moment, să trăiască din plin. Fericirea e o cultură, să ştiţi", a declarat Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), într-un interviu acordat News.ro.

Murad zice că locuitorii din Mexic sau Argentina - deşi au salarii mai mici decât românii - sunt mai fericiţi. "La noi e mult stres, nu avem cultura timpului liber, iar când avem timp liber ne certăm, ori cu vecinul, ori cu soţia, ori cu subalternul. Şi suntem destul de plictisiţi. Acum, în loc ca tinerii, cuplurile să se plimbe de mână pe plajă, ei stau la masă butonând fiecare telefonul mobil şi dacă scot o vorbă la două ore, atunci e o comunicare perfectă! Complicată situaţie!", a afirmat Murad, potrivit aceleiaşi surse.

Murad deţine peste 4.000 de locuri de cazare funcţionale în mai multe hoteluri în Năvodari, Mamaia, Jupiter, Olimp şi Neptun. Omul de afaceri a construit în ultimii zece ani mai mult de 2.000 de locuinţe în blocuri şi vile în Bucureşti şi Constanţa.

În acelaşi interviu, Mohammad Murad a spus că vrea să recreeze satul românesc tipic de la 1800 în cadrul unui proiect turistic cu 500 de locuri de cazare, o fermă proprie şi o zonă de sport, investiţia fiind de circa 5 milioane euro.