După 16 luni de la lansarea licitației, în octombrie 2021, și mai mult de o jumătate de an de contestații ale unora dintre firmele participante, Consiliul Județean Bihor poate semna contractul pentru construirea centurii municipiului Beiuș.

Cum, însă, lucrările sunt prevăzute să dureze 18 luni, există probabilitatea ca ele să nu poată fi decontate integral din fonduri europene nerambursabile.

Aproape 270 milioane lei

„Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a publicat astăzi, 26 ianuarie, decizia prin care respinge contestația depusă la soluția comisiei de evaluare din cadrul licitației pentru Centura Beiuș”, a anunțat CJ Bihor, joi, printr-un comunicat de presă.

Prin urmare, potrivit acestuia, în urma evaluării celor cinci oferte depuse, a fost declarată câștigătoare oferta asocierii Drum Asfalt (Oradea), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi (Turcia), Obras Publicas y Regadios (Spania) și OPR Asfalt (Timișoara), contra sumei de 269.464.711,29 lei fără TVA.

Durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, motiv pentru care, deși finanțarea proiectului este asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, în condițiile în care fondurile sunt disponibile doar până la finele anului 2023 ele nu vor putea fi decontate integral din banii europeni.

„Din cauza contestațiilor”

De altfel, acest aspect a fost subliniat și de președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan. „Din păcate, procedura de licitație s-a lungit foarte mult din cauza contestațiilor, de la prima adjudecare din iunie (n.r.  – 2022) până astăzi”, a transmis acesta.

Pe de altă parte, administrația județeană informează că după pronunțarea CNSC poate semna contractul pentru construirea șoselei, ceea ce s-ar putea întâmpla la sfârșitul săptămânii viitoare, după ce asocierea câștigătoare constituie o garanție bancară, urmând ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis „cel mai târziu la jumătatea lunii februarie”.

Cu două viaducte

Centura Beiuș ar urma să aibă o lungime de 7,33 km, cu câte o bandă pe sens, iar proiectul tehnic este deja realizat, așa că se va trece direct la execuția lucrărilor, care presupun construirea a două viaducte și trei pasaje supraterane, precum și lucrări în albia Crișului Negru.

Proiectul șoselei a fost lansat în toamna anului 2020 și este derulat de CJ Bihor în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Administrația județeană a lansat licitația pentru găsirea unui constructor în octombrie 2021, iar în iunie 2022 a fost anunțată asocierea câștigătoare, fără însă a se putea semna un contract din cauza contestațiilor depuse de alte două firme, una din Bistrița Năsăud, iar o alta subsidiară a unei companii străine.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!