Nu mai puţin de 5 avioane TAROM au avut probleme în ultimele 24 de ore! Lista "avariilor" a început joi seară. Potrivit Digi24.ro, cursa TAROM RO 637 Bucureşti - Satu Mare, care decolase la ora 16:48 de pe Aeroportul Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecţiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare. La scurt timp, însă, o aeronavă care urma să ajungă de la Bucureşti la Iaşi a ratat decolarea de pe acelaşi aeroport, din cauza unei probleme tehnice.

Nici vineri n-a fost o zi mai bună pentru companie. Aeronava TAROM cu destinaţia Timişoara, prevăzută să decoleze la ora 12:40, cu 57 de pasageri la bord, a decolat cu o întârziere de o oră şi 50 de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei. Deoarece regulile spun că o aeronavă trebuie să aibă în momentul decolării toate echipamentele în ordine, difuzorul a fost înlocuit în ultimul moment, scrie sursa citată.

Cursa Tarom Bucureşti-Iaşi care urma să decoleze, vineri, la ora 17:20 de pe Aeroportul Otopeni a fost anulată, unul dintre pasageri reclamând că reprezentanţii companiei nu au oferit nicio explicaţie. De asemenea, cursa RO 311 Bucureşti - Munchen a decolat cu o întârziere de o oră şi douăzeci de minute. Aeronava era programată să decoleze la ora 17:10, însă a zburat de pe Otopeni la 18:30.

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a deschis o anchetă în ce priveşte decolarea ratată de joi seară, de la Bucureşti spre Iaşi.

"Au fost mai multe decolări şi întoarceri, însă noi investigăm doar cazul TAROM Bucureşti - Iaşi. Este vorba despre o investigaţie şi nu o anchetă, pentru că ancheta presupune găsirea vinovaţilor, iar noi vrem să ne dăm seama de ce s-a ratat decolarea. În cadrul investigaţiei avem în vedere mai multe componente: şi procedurile de pe aeroportul Otopeni şi cum a acţionat pilotul, deci nu e doar TAROM", a declarat, directorul general al agenţiei, Nicolae Stoica, pentru  Agerpres.

Acesta a subliniat, însă, că pasagerii TAROM pot călători în siguranţă, existând foarte multe cazuri de întreruperi de decolări sau ratări ale aterizării, care nu intră în sfera evenimentelor ce se investighează.

"Desfăşurăm o investigaţie ca să vedem de ce s-a ratat decolarea. Asta nu înseamnă că reprezintă un pericol. Sunt foarte multe întreruperi de decolare sau ratări ale aterizării, care nu intră în categoria evenimentelor care se investighează. Aici este un caz care ridică anumite semne de întrebare. Că au fost alte întreruperi sau întârzieri... nu ne ocupăm de asta. Noi ne ocupăm doar de evenimente care ar putea să reprezinte o problemă de siguranţă. Care ar putea să reprezinte, pentru că s-ar putea ca şi cazul acesta să nu reprezinte o problemă de siguranţă şi pilotul să fi luat cea mai bună decizie, aceea de a întrerupe decolarea. Faptul că s-a ratat aterizarea se încadrează în Regulamentul 996 şi Anexa 13 într-o anumită categorie de eveniment şi trebuie investigat", a explicat el.