Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a anunțat luni rezultatul licitației pentru proiectarea și construirea celor 26,53 kilometri ai Autostrăzii Transilvania din subsecțiunea 3C1.

Potrivit comunicatului CNAIR, ofertantul câștigător este asocierea formată din firmele Construcții Erbașu (din București) și Vahostav SK AS (din Slovacia), contra sumei de 542.956.612,31 lei, ceea ce înseamnă 20,605 milioane lei pe kilometru.

Durata contractului, care poate fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar perioada de garanție este de 10 ani.

„În cadrul contractului, antreprenorul va realiza mai multe lucrări de artă complexe, incluzând 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, printre care unul de o complexitate tehnică ridicată, și anume un pod peste un lac de acumulare, în lungime de 1.650 metri”, se arată în comunicatul CNAIR.

Termenul pentru depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C1 a Autostrăzii Transilvania, între Suplacu de Barcău și Chiribiș, a fost 15 martie, dată până la care au mai depus oferte și alte două asocieri (Drum Asfalt – Trameco – OPR Asfalt – Opras Publicas Y Ragadios – Citadina 98 – Lemacons SRL, respectiv Rizzani de Eccher SPA Italy – Artera Blue SRL), precum și firma turcească ERG Inșaat Ticaret Ve Sanayi AS (a cărei ofertă a fost descalificată).

Până în prezent, însă, CNAIR nu a luat nicio decizie privind soarta contractului cu asocierea Trameco – Drumuri Bihor – Vahostav SK – Drum Asfalt – East Water Drillings semnat pe 12 iunie 2020 pentru proiectarea și execuția subsecțiunii 3C2 a Autostrăzii, între Chiribiș și Biharia, despre care BIHOREANUL a dezvăluit în luna iunie a acestui an că este în „renegocieri” după ce Compania a respins proiectul tehnic depus de constructori în luna ianuarie și le-a solicitat un altul.