A fost aleasă asocierea care va construi centura Sânmartin, ce va porni din Oradea şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix. Investiţia se ridică la circa 30 milioane de euro fără TVA.

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat, miercuri, că licitaţia pentru proiectarea şi execuţia şoselei este o asociere de firme formată din Construcţii Erbaşu (liderul asocierii), Drumuri Orăşeneşti, Procons Group şi Váhostav (Slovacia). 

"Vom aştepta să treacă perioada prevăzută pentru contestaţii, dar sperăm să nu avem. Ne propunem ca la începutul lunii iunie să semnăm contractul pentru proiectare şi execuţie. Estimez că în 2-3 luni se poate finaliza proiectul tehnic. În paralel, se vor realiza şi procedurile de expropriere, în aşa fel încât în luna august să începem lucrările", a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, potrivit informării CJ.

Şoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lăţimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulaţie, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lăţime de 3 metri.

Traseul va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix. Sunt prevăzute 3 poduri, două pasaje supraterane, un viaduct şi trei intersecţii giratorii.

Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în cartierul numit popular "Cartierul ANL". 

Investiția se ridică la 148.940.166,91 lei fără TVA.

Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare şi 14 luni execuţie. Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!