CFR Călători a informat, marţi, că, urmare a prelungire a lucrărilor la tunelul din Şuncuiuş, circulaţia pe calea ferată este întreruptă în continuare între Oradea şi Cluj, unele trenuri circulând pe rută ocolitoare, iar în alte situaţii călătorii fiind trasbordaţi, cu autocare, până în alte staţii.

Dată fiind situaţia, circulaţia trenurilor a fost modificată, călătorii fiind îndemnaţi să consulte mersul şi trasul trenurilor accesând ACEST LINK.

Informaţii pot fi obţinute şi de la personalul din staţii, respectiv de la numerele de telefon: Cluj Napoca - 0264/433647, 0731 990518 (info local), 0731990520 (info internaţional), Oradea - 0259/444952.

"Călătorii care au bilete/abonamente la trenurile afectate şi vor să renunţe la călătorie pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor parcursului integral sau a parcursului neefectuat, fără reţinerea taxei de procesare, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Mai multe detalii despre condiţiile de restituire a tarifelor de transport sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro/2482", mai arată comunicatul.

Pe de altă parte, printr-un alt comunicat, emis luni, CFR dă vina pentru situaţia creată pe antreprenorul SC Implenia SA, o companie din Bucureşti, care execută lucrări de reabilitare la şinele din tuneul dintre staţiile Bratca şi Şuncuiuş, deoarece "a depăşit graficul de lucrări şi de închidere, solicitând prelungirea programului de execuţie".

"Antreprenorul SC Implenia SA a fost notificat contractual şi va suporta consecinţele, cu privire la daunele produse în transportul feroviar public de călători şi de marfă, prin depăşirea termenului de execuţie şi neasigurarea unui număr suficient de autobuze pentru transbordarea călătorilor.  Până la finalizarea lucrărilor transbordarea călătorilor va fi asigurată cu mijloace auto puse la dispoziţie de companiile feroviare", arată comunicatul.

Ca urmare a incidentului de duminică, când peste 100 de călători au rămas în staţia din Şuncuiuş şi alţi 150 în Poieni, pentru că nu au fost asigurate autocare care să îi transporte pe călători într-o altă gară, CFR SA şi CFR Călători au revizuit graficul trenurilor.

Atunci, reprezentantul companiei Implenia, inginerul Mihai Nicola, spunea că vina pentru situaţia creată nu aparţine firmei, ci a survenit din cauza proastei comunicări a CFR, care nu a anunţat din timp graficul de circulaţie, respectiv numărul de pasageri, ca să se poată angaja mijloacele de transport necesare transbordării pasagerilor. 

Citiţi detalii, în articolul "Peste 100 de călători ai CFR, blocaţi în Gara Şuncuiuş, pentru că tunelul e închis şi autobuzele care trebuiau să îi preia nu au mai ajuns"