Lucrările la drumul rapid care va lega podurile Mareşal Prezan şi Theodor Neş înaintând de-a lungul liniei ferate prevăd pentru sfârşitul acestei săptămâni instalarea unei noi tranşe de grinzi pentru pasajele din străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur, fapt care va duce la devierea temporară a circulaţiei.

Concret, OTL a anunţat, marţi, că autobuzele liniei 13 vor fi deviate pe strada Gheorghe Doja joi (de la ora 10), respectiv sâmbătă şi duminică. "Staţiile de pe tronsonul Magazinul Crişul până la Spitalul Judeţean, pe str. Louis Pasteur, nu vor fi operaţionale în aceste perioade. Se înfiinţează, în schimb, provizoriu, staţii pe ambele sensuri pe str. Gh. Doja, în zona intersecţiei cu str. Barbu Stefănescu Delavrancea şi în vecinătatea Facultăţii de Mediu", a precizat Carmen Tocuţ, purtătoarea de cuvânt a OTL.

Şi circulaţia autoturismelor va fi deviată joi, sâmbătă şi duminică, pe anumite tronsoane şi în anumite intervale orare. Potrivit viceprimarului Mircea Mălan, graficul de lucrări prevede, pentru joi, 30 iulie, între orele 03 şi 10, blocarea străzii Gheorghe Doja, pe tronsonul dintre străzile Bărăganului şi Graurilor, pentru instalarea a trei grinzi. Tot joi, însă, între orele 10 şi 15, strada Louis Pasteur va fi blocată între străzile Vago Iosif şi Colinelor pentru montarea altor trei grinzi.

Pentru vineri, 31 iulie, nu sunt programate lucrări. Acestea vor continua sâmbătă şi duminică, adică pe 1 şi 2 august, când din nou strada Louis Pasteur va fi închisă pe acelaşi tronson, între orele 03 şi 10, pentru instalarea a încă 12 grinzi, câte şase în fiecare zi.

Grinzile rămase – trei pentru pasajul din Pasteur, respectiv nouă pentru cel din str. Piatra Craiului – vor fi aduse în perioada 26-28 august. Primele grinzi de susţinere a supratraversărilor drumului expres au fost montate la finalul lunii iunie.

Cu o lungime de 3,5 kilometri, drumul rapid va începe la podul Mareşal Constantin Prezan şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Theodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri. Lucrările sunt realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.