Aleșii bihorenilor au aprobat vineri, într-o ședință extraordinară de îndată desfășurată în format online, propunerea administrației județene de a achiziționa 24 de autobuze electrice pentru transportul navetiștilor, cea mai mare parte a costurilor urmând să fie acoperite din fonduri europene nerambursabile prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027.

La ședința condusă de vicepreședintele CJ Bihor Horea Abrudan (președintele Mircea Mălan fiind în concediu), consilierii județeni au votat, în unanimitate, trei proiecte cu titlu identic – „Îmbunătățirea transportului județean de călători” – pentru trei zone în care a fost împărțit județul: Nord, Centru – Est și Sud – Vest.

Pentru fiecare din aceste trei zone, proiectele prevăd achiziții de autobuze electrice și stații de încărcare în valoare de 28,912 milioane lei, cu TVA inclus, contribuția CJ Bihor constând în acoperirea cheltuielilor neeligibile (câte 4,473 milioane lei) și a contribuției proprii (de 2%, câte 488.787 lei).

Conform hotărârilor adoptate vineri, un autobuz electric este estimat la 3,2 milioane de lei cu TVA inclusă (2,66 milioane de lei fără TVA). 

În cadrul acestor proiecte, a precizat vicepreședintele Abrudan, vor fi achiziționate și câte 5 stații de încărcare a autobuzelor.

Intenția administrației județene de a achiziționa autobuze electrice pentru transportul navetiștilor a existat încă din toamna anului trecut, când Mircea Mălan, pe atunci vicepreședinte al CJ Bihor, afirma că se dorește achiziția a 24 vehicule de capacitate medie (45 locuri pe scaune) și o autonomie de 250 km.

În această perspectivă, județul a fost împărțit în trei zone: de Nord (cuprinzând Oradea, Abram, Balc, Biharia, Cherechiu, Chișlaz, Diosig, Marghita, Roșiori, Săcueni, Sălacea, Sălard, Sâniob, Sârbi, Șimian, Spinuș, Tămășeu, Tarcea, Tăuteu, Valea lui Mihai), de Centru – Est (Oradea, Aleșd, Aușeu, Beiuș, Borod, Ceica, Drăgănești, Drăgești, Hidișelu de Sus, Ineu, Lugașu de Jos, Lunca, Nucet, Oșorhei, Pocola, Răbăgani, Rieni, Săcădat, Sâmbăta, Sânmartin, Ștei, Tileagd, Vadu Crișului) și de Sud – Vest (Oradea, Beiuș, Cefa, Cociuba Mare, Gepiu, Husasău de Tinca, Mădăras, Nojorid, Pocola, Salonta, Șoimi, Tinca, Uileacu de Beiuș).

Potrivit explicațiilor date anul trecut de Mălan, dacă proiectele vor câștiga finanțarea europeană, vor fi alocate pentru 4 trasee din zonele de Nord și de Centru – Est, respectiv pentru 3 trasee din zona Sud – Vest. Vehiculele ar urma să fie folosite de firmele pe care CJ Bihor le-a licențiat să facă transportul public de persoane, însă care anume vor fi acestea încă nu s-a stabilit.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!