În următorii trei ani, profesorii și elevii Colegiului Național Mihai Eminescu vor avea ocazia să facă stagii de practică sau să participe la lecții organizate de școli din Europa.

Colegiul orădean a primit acreditarea Eramus+, care îi asigură un acces simplificat la finanțarea proiectelor de mobilitate și, implicit, internaționalizarea activităților, diversificarea și lărgirea portofoliului de parteneriate, după cum a anunțat directoarea Livia Munteanu, marți, printr-un comunicat de presă.

Astfel, până în 2027 (termenul limită pentru acest ciclu bugetar Erasmus+), Colegiul Mihai Eminescu va derula mai multe proiecte în domeniul educației școlare și al formării profesionale.

Unul dintre ele va implica 40 de profesori și personal didactic auxiliar din școală, care vor participa la cursuri de digitalizare, comunicare în limba engleză, educație outdoor (în exterior) și team-building (cooperare), iar pentru 130 de elevi va presupune mobilități de grup în școli din țări ale Uniunii Europene, pe teme precum interculturalitate, cetățenie europeană, toleranță, diversitate, incluziune și egalitate de șanse, utilizarea limbilor străine în comunicare, gestionarea emoțiilor, combaterea dependențelor de social media și substanțe nocive, mediul înconjurător, schimbările climatice, sustenabilitate.

În domeniul formării profesionale, Colegiul Mihai Eminescu va organiza stagii de practică pentru 78 de elevi din clasele de matematică-informatică și 13 profesori, la firme europene din domeniul IT.

În plus, școala mai are deja în derulare alte două proiecte. Unul dintre ele, finanțat tot din fonduri europene, „Together, schools go digital!” (Școlile se digitalizează împreună), va implica 150 de elevi și 30 de profesori orădeni, care vor desfășura activități în comun cu tineri și dascăli din Polonia și Turcia.

Un alt proiect, „Grow a school” (Dezvoltă o școală), finanțat de Asociația Ascendis, de asemenea vizează digitalizarea procesului de învățare în școală, prin integrarea în colegiu a unei platforme care se bazează pe inteligența artificială și care îi va ajuta pe profesorii orădeni să-și digitalizeze stilul de predare, iar pe elevi să învețe și să acționeze rapid într-un context de permanentă schimbare.

„Avem convingerea că prin implementarea acestor programe va fi diversificată oferta de programe educative, resursele procedurale și materiale, fiind pași importanți prin care colegiul nostru se va așeza pe harta școlilor europene naționale și nu numai”, a concluzionat profesoara Livia Muntean.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!