Pasionaţii de design grafic sunt invitaţi să participe la Publicritic, o competiţie în care participanţii trebuie să trimită afişe cât mai inspirate cu tema "Smog digital". Cele mai bune lucrări vor fi recompensate cu premii în valoare de 2.300 de euro şi vor fi expuse prin Oradea în perioada festivalului Zilele Sfântului Ladislau, programat la începutul verii.

Concursul este organizat în cadrul festivalului menţionat de către Departamentul de Arte al Universităţii Creştine Partium.

Afişele create trebuie să aibă tema "Smog digital", să scoată în evidenţă modul în care pandemia şi-a pus amprenta asupra societăţii şi să determine publicul să se gândească la problemele din societate.

"Evenimentele anului trecut şi cauzele epidemiei de Covid-19 au făcut ca prezenţa digitală să fie practic obligatorie. Între timp, cantitatea de imagini care ne inundă este în continuă creştere, în zgomotul online o multitudine de lideri politici, vedete, servicii, confesiuni religioase şi mişcări încearcă să ne atragă atenţia. Cuprinşi de acest tip de smog digital, suntem adesea obligaţi să folosim o mască individuală într-un sens metaforic, care serveşte drept filtru la selectare şi preluare a stimulilor proaspeţi", au descris organizatorii fenomenul.

Singura condiţie a celor care vor să se înscrie în concurs este să aibă vârsta de peste 18 ani. Doritorii se pot înscrie accesând site-ul concursului, iar apoi să dea click pe butonul "Aplic", să completeze formularul şi să încarce afişul în format vectorial, adică un format creat cu programe speciale (Corel draw si Adobe Illustrator) cu ajutorul căruia logo-ul nu îşi pierde claritatea indiferent de dimensiunea sa. Termenul limită de înscriere este 28 mai.

Participanţii pot trimite maximum 3 lucrări. Creaţiile trebuie să aibă un raport de aspect 4x3, format PDF şi o rezoluţie 300 DPI. Fişierele digitale nu pot depăşi 100 MB.

Juriul care va decide câştigătorii va fi alcătuit din: Vargha Balázs, designer grafic, conducătorul masteratului de Design Grafic de la Universitatea de Artă şi Design Moholy-Nagy din Budapesta, Szigeti Csongor, artist vizual, lector universitar al Institutului de Arte Vizuale, Universitatea Eszterházy Károly din Eger, Bartha Sándor, artist vizual, lector universitar al Departamentului de Arte, Universitatea Creştină Partium din Oradea.

În urma jurizării, câteva lucrări vor fi incluse în catalogul expoziţiei şi vor fi promovate pe site-ul Publicritic şi în social media. Dintre acestea vor fi alese trei lucrări câştigătoare care vor fi expuse, sub formă de afişe de mari dimensiuni, panouri şi bannere pe străzile din Oradea în perioada 21 – 27 iunie, când este programată o nouă ediţie a Zilelor Sfântului Ladislau

Competiţia va avea şi premii în bani: premiul I va fi de 1.000 de euro, premiul II, 800 de euro, iar premiul III, 500 de euro.