Pentru al doilea an la rând, pasionaţii de design grafic sunt invitaţi să participe la Publicritic, o competiţie în care participanţii trebuie să trimită afişe și GIF-uri cât mai inspirate, de data aceasta cu tema "Periferii".

Cele mai bune lucrări vor fi recompensate cu premii în bani, între 300 şi 1.000 de euro, și vor fi expuse prin Oradea în perioada festivalului Zilele Sfântului Ladislau, programat la începutul verii.

Concursul este organizat în cadrul festivalului de către Departamentul de Arte al Universităţii Creştine Partium.

Anul acesta, afişele create trebuie să aibă tema "Periferii", să scoată în evidenţă "situaţia minorităţilor, diferenţele dintre mediul urban central şi cel periferic, diferenţele între urban şi rural, recuperarea decalajelor, conflictele teritoriale şi de frontieră, contrastele cauzate de diferenţe în calitatea vieţii sau în sistemele de credinţă, răul provocat de violenţa verbală şi fizică asupra relaţiilor umane şi alte aspecte similare", după cum arată un comunicat transmis de organizatori.

Singura condiţie impusă participanților este să aibă vârsta de peste 18 ani.

Doritorii se pot înscrie accesând site-ul concursului, pe butonul "Submit a Critique", să completeze formularul şi să încarce lucrarea într-un format creat cu programe speciale (Corel draw si Adobe Illustrator) cu ajutorul căruia nu îşi va pierde claritatea indiferent de dimensiunea sa. Ei pot înscrie maxim 3 afişe sau GIF-uri. Termenul limită de înscriere este sâmbătă, 30 aprilie.

Premiile sunt la fel la ambele categorii: premiul I – 1.000 de euro, premiul II – 500 de euro, premiul III – 300 de euro şi un premiu de popularitate de 300 de euro.

Juriul care va decide câştigătorii va fi alcătuit din: Brian T. Flinn, artist vizual - Central Connecticut State University, US, Attila Kelemen, director de marketing - OTP Bank Romania, Melinda Kiss, artist, designer de animaţie - Budapest Metropolitan University şi Radu Igazság, regizor de animaţie - Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică "I. L. Caragiale", Bucureşti.

În urma jurizării, câteva lucrări vor fi incluse în catalogul expoziţiei şi vor fi promovate pe site-ul Publicritic şi pe rețelele de socialziare. "Cele selectate de juriu vor fi expuse pe străzile orădene sub formă de citylights şi panouri publicitare timp de două săptămâni, pe parcursul festivalului cultural Zilele Sfântului Ladislau", au mai transmis organizatorii.

Prima ediţie a competiţiei "Publicritic" a avut loc anul trecut, când tema a fost "Smog digital". Atunci au concurat 154 de persoane cu 256 de lucrări, care au reflectat efectele nocive sau benefice ale fluxului de imagini şi informaţii în online.