Designeri şi artişti din ţară şi din străinătate sunt provocaţi să conceapă un însemn grafic, adică un logo, pentru oraşul Oradea, în cadrul unui concurs de idei al cărui premiu este în valoare de 47.000 lei brut.

Logo-ul trebuie să fie "atractiv şi memorabil", dar să nu conţină "simboluri care pot fi asociate cu o singură cultură, etnie, religie, eveniment sau o organizaţie anume".

Un logo pentru Oradea

Concursul de idei a fost lansat, vineri, de Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR), conceptul fiind prezentat de directorul Mihai Jurca într-o conferinţă de presă ţinută în sala mică a Primăriei.

"Oradea se află în plin proces de modernizare şi dezvoltare şi devine un oraş tot mai atractiv atât pentru locuitorii săi cât şi pentru turişti şi investitori. (…) Pentru materializarea acestor eforturi şi a planurilor de viitor într-un însemn grafic care să transmită controlat percepţii sau senzaţii despre Oradea, lansăm azi concursul public pentru realizarea logo-ului care va fi vârful de lance al brandului Oradea", a spus Mihai Jurca (foto).

Logo-ul este "elementul vizual esenţial destinat recunoaşterii brandului unui oraş". Acesta trebuie să "înglobeze valorile, realizările şi planurile de viitor ale oraşului", fiind totodată un element important în construcţia şi consolidarea brandului de oraş.

Să fie "atractiv şi memorabil"

În urma unui proiect de poziţionare pe piaţă, realizat de compania Branzas Design, a rezultat că esenţa brandului Oradiei este "Oraşul în care te regăseşti" şi că brandul în sine ar trebui să fie "masculin, voluntar, deschis noutăţii, harnic, pragmatic, pozitiv, cu spirit de echipă, orientat către soluţii, vesel, civilizat, modern însă cu rădăcini adânci, un adevărat liant între generaţia tânără caracterizată prin inovaţie şi nonconformism şi cea matură, conservatoare şi tradiţionalistă".

Potrivit regulamentului, logo-ul Oradiei va trebui să fie reprezentativ pentru oraş în conformitate cu strategia brandului, atractiv, memorabil, dar mai ales original. De altfel, concurenţii vor declara pe propria răspundere că logo-ul şi elementele acestuia nu sunt plagiate sau folosite şi în alte însemne grafice.

De asemenea, logo-ul nu trebuie să conţină "simboluri care pot fi asociate doar cu o singură cultură, etnie, religie, eveniment sau o organizaţie anume". Totodată, însemnul grafic al oraşului nu trebuie să conţină "elemente comune, frecvent folosite, nereprezentative sau cu mai multe înţelesuri".

Un concurs, 7 juraţi

Propunerile vor fi analizate de un juriu format din şapte persoane: un reprezentant al beneficiarului, reprezentant al societăţii civile şi un reprezentant al mass-media, profesionişti şi experţi în design sau marketing.

Componenţa juriului este: Costel Babus - Designer Coordonator Departament Design Digi24, asistat de Florin Nemeş – director Naţional de marketing RCS&RDS; Sorin Brad – Profesor catedra de Grafică şi design a Facultăţii de Arte Vizuale din cadrul Universităţii din Oradea; Diana Bora - director de marketing Lotus Center; Nadia Ionescu- director de marketing şi vânzări Ramada Oradea; Cătălin Popa – Fundaţia Comunitară Oradea, Mircea Chirilă – directorul săptămânalului BIHOREANUL, şi Mihai Jurca – director executiv APTOR.

Deadline: 11 martie

Câştigătorul concursului de idei va primi 47.000 lei brut, urmând să plătească dările către stat în funcţie de statutul de persoană fizică sau de persoană juridică. În cazul în care niciuna dintre propuneri nu va fi ideală, este posibil ca juriul să nu desemneze niciun câştigător.

Mihai Jurca a anunţat, vineri, că persoane fizice sau juridice din oraş, din ţară sau din străinătate pot să-şi depună propunerile până pe 11 martie 2018, la ora 11. Juriul va analiza ofertele depuse în termen de 15 zile lucrătoare începând cu data de 12 martie.

Pentru a participa la concurs doritorii au nevoie de 3 documente: formular de înscriere, declaraţie pe proprie răspundere şi propunerea grafică. Acestea se vor trimite prin e-mail la adresa propuneri@brandoradea.ro şi prin curier rapid sau vor fi depuse la sediul APTOR.

Toate informaţiile legate de regulamentul şi cerinţele concursului au fost publicate pe un site dedicat, www.brandoradea.ro

După desemnarea unui câştigător, logo-ul va fi implementat într-un manual de brand şi într-un plan de marketing.