Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a anunţat, marţi, că înfiinţează un serviciu de consiliere psihologică, prin telefon, pentru părinţi şi copii, în special pentru cei care întâmpină dificultăţi emoţionale şi comportamentale din cauza distanţării sociale din această perioadă.

"În contextul actual, când izolarea socială afectează echilibrul emoţional al familiei, Direcţia de Asistenţă Socială Oradea vine în sprijinul comunităţii locale şi pune la dispoziţie un serviciu de consiliere psihologică", au transmis reprezentanţii instituţiei.

Într-o primă etapă, potrivit DASO, consilierii Serviciului Protecţia Copilului din cadrul instituţiei vor contacta telefonic familiile vulnerabile cu copii şi, în funcţie de nevoile identificate, vor transmite fişa de intervenţie psihologilor instituţiei sau/şi serviciilor din cadrul instituţiei, urmând a fi informaţi cu privire la prestaţiile şi serviciile la care au dreptul.

Apoi, din data de 18 mai, DASO va pune la dispoziţia tuturor părinţilor şi copiilor din oraş Telefonul Verde: 0800/410430, în fiecare zi lucrătoare, între orele 09.00 – 17.00, "cu scopul de a oferi consiliere psihologică gratuită pentru orice părinte sau copil afectat emoţional de situaţia generată de vremurile pe care le trăim şi care au nevoie de ajutorul nostru".

Activităţile din cadrul programului sunt consiliere psihologică individuală şi de grup pentru copii şi familie, managementul timpului în situaţia actuală, terapia anxietăţilor, fobiilor şi atacurilor de panică şi consiliere socială.

Şedinţele de consiliere vor fi susţinute de psihologi în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială, vor dura aproximativ 40 de minute şi se vor putea efectua telefonic, prin videocall sau prin serviciile de mesagerie de tip WhatsApp.

"În această perioadă dificilă, generată de SARS COV 2, familia este pusă în faţa unei noi provocări, apar schimbări în cadrul acesteia, vechile reguli nu mai funcţionează, iar cele noi încă nu au fost concretizate. În momentul actual gestionarea timpului, activitatea educaţională a familiei, bugetul, nevoile emoţionale sunt doar câteva elemente care creează divergenţe", precizează specialiştii DASO.