Deşi aveau pe ordinea de zi un punct prin care trebuiau să voteze aprobarea sau nu a unui studiu de fundamentare a deciziei de concesionare pentru atribuirea unui contract de concesiune de lucrări pentru reablitarea, operarea şi întreţinerea Aeroportului Oradea, aleşii bihorenilor au votat marţi, într-o şedinţă ordinară, constituirea unei comisii şi angajarea unei firme de specialitate. Acestea urmează să spună ce ar duce mai repede şi mai sigur la modernizarea aeroportului, concesionarea sau mutarea lui.

Problema aeroportului a fost readusă în discuţie în plenul Consiliului Judeţean întrucât Ministerul Transporturilor nu a decis încă dacă va susţine Oradea pentru accesarea unor fonduri de la Uniunea Europeană pentru modernizarea aeroporturilor. "În 4 august am primit o adresă care ne informează că spre sfârşitul anului Ministerul Transporturilor e posibil să decidă ce va face", a precizat preşedintele CJ, Radu Ţîrle.

Dezvoltarea aeroportului este necesară pentru anul 2011, când România intră în spaţiul Schengen. Ca pe Aeroportul din Oradea să aterizeze curse externe, trebuie să aibă piste sigure, terminale şi fluxuri separate pentru pasagerii din cele două spaţii, adică intra şi extra-comunitar.

La şedinţă au fost prezenţi şi reprezentanţii a două firme interesate de subiectul concesionării, IMO Finance şi Iptana, comandantul Gheorghe Pasc garantând de altfel că "există dorinţă de a investi în Aeroportul din Oradea".

După ce aceştia şi-au prezentat ofertele, Mihai Bar a fost cel care a adus aminte de faptul că, în urmă cu doi ani, aleşii bihorenilor considerau că cea mai bună soluţie pentru aeroport ar fi mutarea. "Azi ne-am trezit că cel mai bun lucru pe care l-am putea face este să concesionăm", a spus Bar, propunând colegilor săi să voteze formarea unei comisii de specialitate care să decidă, împreună cu o firmă de consultanţă, care e cea mai bună variantă.

"Să ajungă în istorie că sunt de acord cu domnul Bar", l-a completat vicepreşedintele Alexandru Kiss, menţionând totodată că dacă aeroportul s-ar fi mutat în urmă cu mai bine de doi ani, când s-a pus prima oară problema, acum situaţia ar fi fost rezolvată. Ideea mutării aeroportului la Săcuieni-Diosig a fost susţinută de liderii PDL Petru Filip şi Ştefan Seremi.

În final, consilierii judeţeni au votat în unanimitate propunerea lui Bar.