Prefectura Bihor a anunţat predarea către constructori, în vederea începerii lucrărilor de reabilitare, a amplasamentului sectorului DN 76 Oradea – Deva cuprins între localităţile Vârfuri (judeţul Arad) şi Ştei (Bihor). Execuţia o va face o asociere de patru firme, din care două au realizat tronsonul de 5,35 km al Autostrăzii Transilvania între Borş şi Biharea, care au la dispoziţie 12 luni pentru a-şi face treaba.
Potrivit unui comunicat al Prefecturii, predarea amplasamentului a avut loc joi, către asocierea dintre Drum Asfalt SRL, Vahostav SK AS, Trameco SA și Ile Viorel Construct SRL, cu care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat un contract în cursul lunii mai.
Valoarea acestuia este de 88,993 milioane lei, iar termenul de execuție de 12 luni. „Reamintim că în acest moment toate cele patru sectoare ale DN76 Oradea - Deva sunt în proces de reabilitare, marcând cea mai mare investiție pentru anul 2020 din bugetul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, în valoare de cca. 250,64 milioane lei”, precizează Prefectura Bihor.
Între cele patru firme care vor reabilita cei 33,31 kilometri de drum dintre Vârfurile şi Ştei se află şi două care au lucrat la tronsonul de 5,35 km dintre Borş şi Biharia al Autostrăzii Transilvania, şi anume Trameco, parte a grupului Selina, şi Vahostav (Slovacia).
Prin contract, garanţia lucrărilor a fost stabilită la 5 ani. Între altele, constructorii vor realiza 5 poduri, vor amenaja 5 parcări şi 5 staţii de autobuz, lucrări pentru asigurarea colectării şi evacuării apelor pluviale, de susţinere şi consolidare a terasamentelor, de sprijinire, de sporire a capacităţii portante a terenului de fundare, precum şi lucrări hidrotehnice şi de siguranţa circulaţiei.
Reabilitarea şi modernizarea celor 33,31 kilometri ai DN 76 dintre Vârfurile şi Ştei trebuiau executate, iniţial, de firma orădeană Construct Mod, care a câştigat o licitaţie în urmă cu peste 10 ani, primul termen expirând cu mai mult de 6 ani în urmă, fiind prelungit, succesiv, de mai multe ori.
În decembrie 2017, CNAIR a reziliat contractul cu Construct Mod, deoarece aceasta executase abia 38% din lucrare folosindu-se de firma Trameco drept subantreprenor, fără însă a o plăti. De atunci, pe tronsonul respectiv nu s-a mai lucrat, în ciuda promisiunilor făcute atât de politicienii care au condus judeţul, cât şi de diverşii şefi care s-au succedat la conducerea CNAIR.