Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat miercuri că a luat parte la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia şoselei de legătură dintre centura Oradiei şi Autostrada Transilvania. Drumul va avea 19 kilometri şi va costa aproape 550 de milioane de lei.
"Am luat parte azi la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia drumului care va face legătura dintre Centura Oradea (Calea Sântandrei) şi Autostrada A3 Transilvania, la Borş. Drumul de 19 km va fi construit la profil de drum expres pe 13 km, iar, pe 6 km, la profil de drum naţional cu 4 benzi. Va cuprinde 3 noduri rutiere, respectiv 12 poduri, pasaje şi viaducte", a precizat, pe Facebook, ministrul Cătălin Drulă.
Contractul semnat, după o licitaţie complicată, cu firma autriacă Strabag are o valoare totală de 545,9 milioane lei, adică circa 110 milioane euro. Costurile vor fi acoperite din bani europeni.
Strabag are la dispoziţie 6 luni pentru a face proiectarea şi 24 de luni pentru execuţia lucrărilor. "Am discutat cu antreprenorul austriac şi am obţinut promisiunea acestuia că lucrările vor fi gata chiar mai repede de termenul contractual, în 2023", a specificat ministrul Transporturilor.
Drumul de legătură dintre Oradea şi A3 va începe cu un pasaj peste calea ferată de la giratoriul de pe Calea Sântandrei, va trece cu un pod nou peste Criş în zona localităţii Sîntion şi va traversa cu pasaje supraterane drumul şi calea ferată ce duc spre Ungaria în zona comunei Borş, ajungând într-un nod rutier pe autostradă, la 2,5 km de graniţă.
Lucrările au fost atribuite de două ori companiei austriece Strabag. CNAIR a derulat o procedură de licitaţie în vara anului 2020, însă rezultatul a fost contestat în instanţă de ceilalţi ofertanţi.
În februarie 2021, Curtea de Apel Bucureşti a dispus reanalizarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ofertei depuse de firma Construcţii Erbaşu, pentru realizarea legăturii Oradea – A3. Până la urmă, însă, în luna iunie, CNAIR a decis că firma câştigătoare rămâne Strabag.