Calitatea, modul de comercializare şi de etichetare a băuturilor spirtoase au fost cele trei aspecte verificate de comisarii de la Protecţia Consumatorului în perioada 7 - 11 octombrie, în cadrul unor acţiuni de control desfăşurate la 37 de operatori economici.

Potrivit unui comunicat dat publicităţii de şeful adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Cătălin Giani Bura, cele mai frecvente nereguli identificate constau în etichetarea necorespunzătoare a băuturilor, adică utilizarea abuzivă a unor denumiri precum "băutură spirtoasă cu aromă de rom", "băutură spirtoasă cu aromă de vodkă" ori "băutură spirtoasă cu aromă de brandy", pentru a da consumatorilor impresia că aceştia cumpără rom, vodkă sau brandy.

De asemenea, comisarii CJPC au constatat şi utilizarea abuzivă de către producători a unor sintagme care sugerează că băutura este una tradiţională, deşi nu este.

În fine, celelalte nereguli găsite au fost cele practicate la ordinea zilei în industria alimentară: comercializarea cu etichetare incompletă privind producătorul, distribuitorul, lista de ingrediente folosite, neafişarea preţurilor cu amănuntul şi a preţurilor pe unitatea de măsură

Din 37 de operatori verificaţi, la 32 s-au găsit abateri, astfel că toţi aceştia au fost sancţionaţi cu amenzi în sumă de 92.000 lei.