Una din capitalele bicicletelor din Europa, Copenhaga, ia foarte în serios problema cicliştilor, mai cu seamă că oraşul are mai multe biciclete decât oameni. Străzile sunt supraaglomerate cu oameni care vor să se dea pe bicicletă, indiferent de vremea de afară, aşa că autorităţile transformă unele dintre ele în autostrăzi pentru biciclete.

Transformarea constă în lărgirea cu patru metri a fiecărei piste, iar pe respectivul drum mai au acces doar autobuzele. Prima arteră transformată este una pe care zilnic circulă 36.000 de biciclişti.

Autostrăzile vor fi prevăzute cu puncte în care bicicliştii îşi vor putea umfla o roată, repara un lanţ sau bea o gură de apă, iar semafoarele sincronizate le vor oferi prioritate în faţa maşinilor, când vin din suburbii.

Între anii 2006-2010, Copenhaga a cheltuit 44 de milioane de dolari pe infrastructura pentru biciclete, iar alte 13 milioane sunt alocate pentru acest an. Primele două autostrăzi pentru biciclete din oraş, care vor măsura în total 14 kilometri, vor fi inaugurate la sfârşitul anului 2011, iar o a treia va intra în funcţiune în 2012.