Conducerea Universităţii din Oradea a făcut public raportul Corpului de Control al ministrului Educaţiei care a vizitat Universitatea la finele lunii aprilie, comisie condusă de însuşi directorul Corpului de Control, Robert Berezovski.

Controlul a avut ca scop verificarea a trei aspecte: legislaţia, documentele normative şi documentele şcolare elaborate de Universitate din 2008 până în prezent, activitatea de secretariat din aceeaşi perioadă şi modul de implementare a recomandărilor dintr-un raport similar din mai 2008. În urma controlului de acum 2 ani, la Facultatea de Medicină şi Farmacie din Oradea au fost sesizate mai multe nereguli, printre care diplome de licenţă eliberate fraudulos unor cetăţeni italieni care nici măcar nu fuseseră la cursuri, astfel că actualul control a vizat îndeosebi această facultate.

În cele 11 pagini pe câte se întinde raportul, se precizează că toate recomandările au fost respectate, mai precis s-au elaborat metodologii noi pentru organizarea admiterii şi pentru organizarea examenelor de finalizare a studiilor, că cele 46 de diplome pentru care nu au existat documente de evidenţă şcolară au fost anulate, dar şi că prezenţa studenţilor la cursuri, îndeosebi a celor străini, a fost strict verificată.

Introducerea unor reglementări şi proceduri interne care să asigure nerepetarea disfuncţionalităţilor a fost un alt lucru bun pe care Corpul de Control l-a consemnat, iar scrisoarea de apreciere primită de conducerea Universităţii din partea Ambasadei Italiei la Bucureşti, privitoare la clarificarea problemelor legate de cetăţenii italieni, studenţi, a fost considerată de comisie "un argument pertinent în favoarea activităţii depuse de noua conducere a Universităţii din Oradea pentru alinierea la normele impuse de legislaţia în vigoare".

Totodată, Corpul de Control a recomandat Universităţii să continue implementarea recomandărilor din 2008 şi să finalizeze verificarea documentelor din anii 1999-2001 până în luna decembrie a acestui an. Tot până în decembrie, Universitatea trebuie să "şcolească" personalul de la fiecare decanat, în special cel de la FMF, pentru a asigura optimizarea procesului de gestiune a şcolarităţii.