"Melc viu în farfuria cu chebap"! Este avertismentul publicat pe Facebook de un bihorean după ce şi-a cumpărat o porţie de kebap de la cunoscutul local Mesopotamia, din Lotus Center, cartierul Nufărul.

Banii înapoi

Omul a postat, marți, pe rețeaua de socializare fotografii și un filmuleț (video jos) care-i atestă spusele.

Contactat joi de BIHOREANUL, la sesizarea unui cititor, protagonistul a povestit întâmplarea neplăcută.

”Am mers cu fiul meu după ora 17 la Mesopotamia. Eu mi-am luat un kebap cu 31 de lei. Am luat o bucată din salată, iar apoi am văzut că se mişcă ceva. A ieşit apoi melcul, care se plimba pe farfurie. Am chemat şeful de sală, i-am explicat şi arătat ce am găsit. Iar el mi-a răspuns că pot să comand altceva fără cost şi că salata e spălată sub presiune. Eu i-am zis că nu mai vreau să mănânc nimic, aşa că mi-au dat banii înapoi", a declarat reporterului Daniel Matei.

În filmarea publicată pe reţeaua de socializare se vede, într-adevăr, melcul mișcându-se și se aude şi vocea angajatului: "Nu înţeleg cum a ajuns acolo. Totul e spălat sub presiune, deci nu ar avea ce să caute melcul", i-a zis el clientului.

"Trebuia să fac plângere la Protecţia Constumatorului, dar nu am avut timp atunci", a mai spus Daniel Matei.

Amendă de 20.000 de lei

Filmarea publicată pe Facebook a strâns în doar două zile peste 180 de comentarii şi aproape 1.000 de distribuiri. Aceasta a fost văzută inclusiv de șeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, Giani Bura, care a și trimis, joi, o echipă de comisari care să facă verificări la faţa locului.

Contactat de BIHOREANUL, Giani Bura a declarat că, în urma unor nereguli depistate, restaurantul din Lotus Center a fost amendat cu 20.000 de lei și au fost oprite de la vânzare produse în valoare de 13.000 de lei.

"La sediul din mall-ul Lotus Oradea s-a verificat respectarea, de către operatorul economic (restaurantul Mesopotamia), a condiţiilor prescrise şi declarate, pornind de la produsele finite, materiile prime utilizate, produse finite, constatându-se nerespectarea cerinţei de a folosi, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure, astfel:

- prestatorul deţine un spaţiu separat pentru curaţat/spălat legume şi salată, operaţiuni efectuate de angajaţi, situaţia descrisă de consumator putând fi rezultatul nerespectării unor proceduri sigure.

- sunt preparate chifle şi clătite într-un spaţiu neadecvat, practic în spaţiul de depozitare a produselor alimentare preambalate tot aici existând baxuri cu tacâmuri şi frigiderul pentru drojdie

- nu este ţinută o evidenţă care să permită trasabilitatea materiilor prime, a cantităţilor utilizate într-o zi, ridicându-se suspiciunea folosirii acestora pe parcursul mai multor zile, inclusiv a calupului de 20 kg carne de curcan utilizată la preparatele tip kebab, shaorma.

Drept urmare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 20.000 lei, fiind oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de circa 13.000 lei", se arată într-un comunicat transmis de Bura.

Urmează și alte controale

De altfel, șeful CJPC Bihor a declarat pentru BIHOREANUL şi că şi celelalte restaurante din lanţul Mesopotamia urmează să fie verificate de comisari.

În cazul în care sesizează nereguli, cetățenii sunt rugați să sesizeze Protecția Consumatorilor.

"Pentru a putea acţiona cu maximă promptitudine în luarea măsurilor legale care se impun, rugăm consumatorii bihoreni care constată sau au cunoştinţă despre astfel de situaţii să se adreseze cu o reclamaţie CJPC Bihor, fie prin completarea formularului de reclamaţii, pe site-ul www.anpc.ro, fie personal, la sediul din Oradea, str. Evreilor deportaţi, nr. 4A1", a mai transmis CJPC Bihor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!