În urma creşterii numărului de sesizări la adresa vânzătorilor ambulanţi care bat cartierele Oradiei cu maşinile încărcate cu butelii cu gaz, Protecţia Consumatorilor Bihor atenţionează cumpărătorii să ceară bonul fiscal şi să-l păstreze până verifică acasă dacă butelie e defectă sau nu. Altfel, iau ţeapă.

Sesizaţi telefonic de un bărbat care cumpărase miercuri o butelie defectă, neetichetată, fără să fi primit bon fiscal de la comerciantul stradal, Protecţia Consumatorului a transmis un comunicat de presă pentru a-i atenţiona pe orădeni să nu cadă victimele vânzătorilor ambulanţi.

"Dacă omul nu cere bon fiscal la cumpărare, ori nu păstrează eticheta cu care ar trebui să fie inscripţionate toate buteliile cu gaz, nu avem cum să sancţionăm comerciantul care vinde butelii defecte ori neconforme standardelor calitative cerute de lege şi să recuperăm banii cumpărătorilui", a declarat pentru BIHOREANUL comisarul şef Traian Bejan, şeful CJPC Bihor.

Potrivit acestuia, orădenii trebuie să fie atenţi la achiziţionarea unei butelii de la comercianţii care îşi fac rondul cu maşinile prin toate cartierele Oradiei, să ceară întotdeauna bonul fiscal şi să verifice dacă butelia cumpărată are etichetă. "Butelia trebuie să aibă ataşată o etichetă cu datele de identificare ale operatorului economic care a efectuat umplerea cu gaz şi a celui care a comercializat-o, etichetă care trebuie să conţină şi un număr de telefon la care se poate adresa o eventuală reclamaţie în cazul în care la instalarea buteliei apar probeme, scăpări de gaz. Eticheta trebuie păstrată până la golirea buteliei", spune Bejan.

Şeful CJPC Bihor mai spune că o reclamaţie nu poate fi punct de pornire pentru o cercetare a comisarilor de la Protecţia Consumatorului dacă păţitul nu poate preciza cel puţin datele de identificare ale comerciantului buteliei. Aşa cum s-a întâmplat cu orădeanul care a "muşcat-o" cumpărând miercuri o butelie defectă. Şi care acum a rămas cu paguba.

Protecţia Consumatorului Bihor a înregistrat în cursul acestei luni un număr de trei reclamaţii telefonice, care se adaugă altor 10 din decembrie 2012, toate vizând comercializarea de butelii defecte de către vânzători ambulanţi.